Weterynaria Przyszłości. Dla 15 milionów zwierząt domowych. Zainwestuj w dynamiczną i przewidywalną branżę
Materiał partnera

Weterynaria Przyszłości. Dla 15 milionów zwierząt domowych. Zainwestuj w dynamiczną i przewidywalną branżę

VetiCover
VetiCover / Źródło: Materiały prasowe
W Polsce jest już około 15 milionów zwierząt domowych. Branża opieki nad zwierzętami domowymi to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż . Jakie wyzwania stoją przed Polskim Programem Weterynaryjnym i jak stać się częścią „Weterynarii Przyszłości”? - rozmowa z Mirosławem Furykiem, współtwórcą Polskiego Programu Weterynaryjnego

„Weterynaria Przyszłości” brzmi tajemniczo. Jak powinno się rozumieć tę ideę?

Mirosław Furyk: Branża kompleksowej opieki nad zwierzętami domowymi czyli pet care, to wspaniały obszar do działania bowiem dużą rolę odgrywają w niej - empatia i pozytywne emocje.

Według badań Kantar Public, co drugi Polak posiada jakieś zwierzę w domu - najczęściej jest to pies lub kot. W ostatnich latach zaszły ogromne zmiany w sposobie traktowania zwierząt towarzyszących. Właściciele coraz częściej traktują je jak równorzędnych członków rodziny, przywiązując coraz większą wagę do jakości kupowanych produktów i zakresu usług. Tworzyć weterynarię przyszłości – to wyciągać wnioski z bieżących zachowań Konsumentów, trendów rynkowych i przesuwać horyzont.

A kto stoi za tymi ideami ?

Mirosław Furyk: Rynek weterynaryjny w Polsce, zgodnie ze swoim powołaniem, zorientował się głównie na świadczenie usług lekarskich. Mamy świetnych lekarzy weterynarii, kompetentny personel pomocniczy, nowoczesny sprzęt. W 2017 roku, z grupą lekarzy weterynarii posiadających duży autorytet w środowisku i niekwestionowane osiągnięcia zawodowe oraz ekspertów z branży pet care, stworzyliśmy Polski Program Weterynaryjny (PPWET). Zadaniem PPWET jest szukanie najlepszych rozwiązań dla tego rynku, które spowodują, że wykorzystamy jego mocne i zniwelujemy te słabsze strony.

Oznacza to, że dzielicie się swoją wizją?

Mirosław Furyk: Dzielimy się naszymi najlepszymi doświadczeniami. W ten sposób chcemy tworzyć Weterynarię Przyszłości, której fundamentem będą nasze bezkonkurencyjne rozwiązania zarówno dla szeroko pojętej branży pet care jak i dla wszystkich właścicieli czworonogów. Właścicieli zwierząt wspieramy poprzez dostarczanie produktów i usług podnoszących dobrostan zwierząt, a lekarzy weterynarii - oferując im profesjonalne, innowacyjne rozwiązania zwiększające zyskowność ich biznesu. Fuzja tych wszystkich elementów kreuje nową jakość branży, w której działamy.
To my staramy się wyznaczać trendy i kierunki.

Jakie konkretnie produkty proponuje PPWET?

Mirosław Furyk: PPWET swoje rozwiązania kieruje do dwóch grup docelowych. Pierwszą z nich są lekarze weterynarii, dla których dedykowane są pakiety usług wspierających prowadzenie placówki weterynaryjnej w ramach Centrum Usług Wspólnych. W nim wykorzystujemy efekt skali – siłę grupy; pomagamy optymalizować koszty działalności negocjując grupowo warunki zakupu produktów i usług z których korzystają placówki weterynaryjne.

Drugą są właściciele zwierząt. To dla nich i dla ich pupili kreujemy innowacyjne produkty.

Zaczęliśmy do wprowadzenia na rynek karmy ultrapremium dla psów i kotów marki ADDVENA. Jej skład stworzony został przez najlepszych specjalistów z dziedziny dietetyki zwierząt i oparty jest na składnikach najwyższej jakości.

Kolejnym wprowadzonym przez nas produktem są abonamentowe pakiety profilaktyczne VetiCover dla psów i kotów. Jest to zupełna nowość na polskim rynku.

Proszę przybliżyć koncept VetiCover ?

Mirosław Furyk: W medycynie ludzkiej programy opieki profilaktycznej są już standardem i stały się powszechnie proponowanym benefitem pracowniczym. Dlaczego więc w ten sam sposób nie dbać o ukochane zwierzęta? Naszym celem jest zwrócenie uwagi właścicieli psów i kotów na to jak ważna jest profilaktyka. Chcemy zachęcić Klientów do korzystania z całorocznej, zaprogramowanej kontroli stanu zdrowia zwierzaka. Dostępność pakietów w formie miesięcznego abonamentu pozwala łatwiej planować domowy budżet. W cenie uwzględnione są wszystkie usługi, szczepionki, preparaty przeciwpasożytnicze które standardowo, w ciągu roku należy zastosować u psa lub kota. Zakup
i dostęp do pakietów możliwy jest przez specjalnie dedykowaną aplikację VetiApp.

Klient, kupując pakiet wybiera konkretną praktykę weterynaryjną, w której chce realizować usługę. To podobnie jak wybór lekarza rodzinnego dla nas samych. Ułatwia to monitorowanie zdrowia zwierzaka i pozwala szybko reagować na ewentualne nieprawidłowości.

Mamy wizję, konkretne cele i szczegółowy plan na rozwój.

Jakie jest najbliższe wyzwanie przed – PPWET?

Mirosław Furyk: INWESTOWANIE! Korzystając ze sprzyjających trendów rynkowych i koniunktury oraz możliwości jakie daje crowdfunding udziałowy, spółka chce pozyskać od społecznościowego akcjonariatu kapitał na zapewnienie stabilnego finansowania rozwoju marek własnych, projektu integracji biznesowej praktyk weterynaryjnych oraz wsparcia działań na rzecz dobrostanu zwierząt towarzyszących. Obecnie jesteśmy na etapie aktywnej emisji crowdfundingowej, która wystartowała
w listopadzie

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ NA – www.weterynariaprzyszlosci.pl

„Niniejszy materiał ma wyłącznie charakter promocyjny i reklamowy, a rodzaj oferty publicznej nie wymaga udostępnienia prospektu emisyjnego, ani memorandum informacyjnego”.

Źródło: PPWET

Czytaj także

 0