Rozwój osobisty w wersji online. Czy nauka zdalna może być efektywna?

Rozwój osobisty w wersji online. Czy nauka zdalna może być efektywna?

Zakupy online
Zakupy online / Źródło: PR C
Co chwilę pojawiają się nowe aplikacje, nowe możliwości, które daje nam technologia. Jest tego tak dużo, że momentami nie wiemy, z czego i kiedy korzystać. Czujemy, że nie nadążamy, co bywa bardzo stresujące. Zaczynamy być zależni od technologii, a to obniża nasze poczucie wpływu. Jakie jeszcze wyzwania stoją przed ludźmi, którzy mimo pandemii stawiają na rozwój osobisty online?
Katarzyna Nyga Zbroja, ekspert ds. projektów rozwojowych, psycholog biznesu, założycielka marki DCONCEPT zajmującej się rozwojem potencjału ludzi w biznesie. Od ponad 11 lat pracuje z największymi korporacjami międzynarodowymi projektując i wdrażając działania rozwojowe dla ich pracowników. Pracowała dla takich organizacji, jak Grupa Żywiec, Starbucks, Capgemini, Grand Parade, Ailleron, Ecolab, Motorola, Comarch, i wiele innych. Prywatnie mama dwójki dzieci.

97 procent przebadanych przez nas organizacji zdecydowało się postawić na rozwój w wersji online w trakcie pandemii (badanie DCONCEPT „New normal. Rozwój w czasach pandemii”). Szkolenia, facylitacje, coachingi i mentoringi dla pracowników zostały przeniesione do przestrzeni wirtualnej.

Pandemia nie zwalnia, co powoduje, że nadal większość organizacji utrzymuje ograniczenie kontaktów i realizację działań rozwojowych w formie online, co najmniej do końca roku. Czy technologia w rozwoju nas wspiera, czy raczej nam przeszkadza?

Działam w branży rozwojowej od kilkunastu lat, jednak wcześniej organizacje rzadko wybierały zdalne formy rozwoju pracowników. Kiedy doszło do lockdownu, większość moich klientów, dużych międzynarodowych korporacji, przeniosła się na home office. Online okazał się jedyną możliwością. Także w mojej branży. Dla nas oznaczało to zmianę strategii działania. Przejście ze wszystkimi programami i działaniami do świata wirtualnego. To nie był już element projektów rozwojowych, ale całość działań. Wielogodzinne przygotowania nowych programów, ćwiczeń i form pracy tak, aby móc osiągać wysokie efekty rozwoju.

Źródło: Wprost
-
 0

Czytaj także