Nowa strategia MCI Management

Nowa strategia MCI Management

Dodano:   /  Zmieniono: 
Zarząd MCI Management S.A zrezygnował z przeprowadzenia emisji obligacji zamiennych na akcje na rzecz wdrożenia średnioterminowej strategii rozwoju funduszu na lata 2001-2002.
Zasadniczymi elementami powyższej strategii są m.in. zmniejszenie kosztów własnych funduszu, pozyskanie strategicznych partnerów w realizowanych projektach i skoncentrowanie się na działaniach prowadzących do wzrostu wartości już posiadanych w portfelu inwestycyjnym spółek.
Nowe inwestycje w sektorze informatycznym zostaną poddane następującym kryteriom: spółki zaczynające działalność (start-upy) powinny wybrać segmenty niszowe o słabo rozwiniętej konkurencji, ich celem strategicznym powinno być zajęcie pozycji lidera oraz osiągnięcie zysków maksymalnie w drugim/trzecim roku funkcjonowania, a w przypadku spółek już działających maksymalnie w drugim roku funkcjonowania od momentu zainwestowania funduszu w spółkę.
W 2001 roku fundusz zakłada zrealizowanie czterech do ośmiu nowych projektów inwestycyjnych z sektora informatycznego i finansowanie ich w oparciu o kapitały własne, zaś w 2002 roku w oparciu o środki pozyskane ze sprzedaży posiadanych akcji i udziałów w spółkach portfelowych.

MCI jest funduszem Technology Venture Capital wyspecjalizowanym w branży IT. Celem jego działalności jest wspomaganie wybranych przedsięwzięć na polskim rynku teleinformatycznym przez wspieranie ich kapitałem, wiedzą i doświadczeniem. W skład grupy MCI wchodzą spółki: JTT Computer, CCS S.A., Poland.com S.A., Bankier.pl S.A., Process4E S.A., Polski Portal Ubezpieczeniowy S.A., Travelplanet.pl S.A. oraz CUBETEAM.com. S.A.

em