Strategia Oracle Polska na 2001 rok

Strategia Oracle Polska na 2001 rok

Dodano:   /  Zmieniono: 
Oracle Polska, firma o znaczącej pozycji na rynku baz danych i oprogramowania wspomagającego zarządzanie, przedstawiła swoją strategię na rok 2001. Najważniejsze założenia to zwiększenie obrotów ze sprzedaży licencji i ograniczenie sprzedaży usług informatycznych oraz wzmocnienie pozycji na rynku aplikacji dla małych i średnich firm dzięki oprogramowaniu FastForward.
Firma Oracle Polska, która w minionym roku opanowała prawie 40 proc. polskiego rynku baz danych (ranking tygodnika „Teleinfo”) oraz posiada silną pozycję na rynku aplikacji do wspomagania zarządzania, przedstawiła nową strategię na rok 2001.
Zakłada ona całkowity obrót na rynku aplikacji biznesowych w wysokości ok. 280 mln złotych, z czego 82 proc. ma przypaść na sprzedaż oprogramowania za pośrednictwem partnerów (80 proc. całkowitych obrotów firmy w przypadku aplikacji i aż 90 proc. dla licencji baz danych), którzy przejmą prace wdrożeniowe. By ich wesprzeć Oracle Polska chce powiększyć liczbę specjalistów stworzonego w październiku 2000r. zespołu Business Solutions Group z 7 do 15 osób. Będzie to szło w parze z ograniczeniem sprzedaży usług informatycznych.
Oracle Polska nadal będzie współpracować z integratorami systemów, głównie z ComputerLandem, Prokomem, Softbankiem, którzy będą wdrażać oprogramowanie firmy w sektorach takich, jak administracja centralna, bankowość oraz telekomunikacja.


W oparciu o Oracle E-Business Suite (Oracle 11i), kompletne oprogramowanie do zarządzania, został przygotowany system FastForward dla małych i średnich firm, który będzie wdrażany również (w 95 proc.) siłami konsultantów firm partnerskich. FastForward wykorzystuje wcześniej ustalone parametry. Jeżeli potrzeby klienta odpowiadają standardowym założeniom dla rynkowej działalności firmy, system może zostać wdrożony w ciągu 60 do 180 dni za niższą cenę.
Aktualna oferta obejmuje między innymi rozwiązania Oracle FastForward Financials (dla sektora finansowego, publicznego, telekomunikacji i komunalnego), Oracle FastForward Distribution, Oracle FastForward iProcurement oraz Oracle FastForward Process Production, Oracle FastForward Discrete Production. Cena pakietu waha się od 150 tys. do 300 tys. USD.
Oracle chcąc zwiększyć swój udział w polskim rynku oprogramowania z obecnych 8,5 proc., ma zamiar poszerzyć ofertę oprogramowania o nowe pakiety oraz zdobyć nowe kontrakty na systemy typu CRM, iProcurement oraz Exchange (giełdy internetowe).
W 2001 r. firma zakłada zwiększenie udziału swojego oprogramowania w poszczególnych branżach do 30 proc. w sektorze usług finansowych i telekomunikacji oraz 20 proc. w sektorze publicznym, przemyśle i handlu.
[em]