Wyniki finansowe Oracle Polska

Wyniki finansowe Oracle Polska

Dodano:   /  Zmieniono: 
Firma Oracle Polska podsumowała rok kalendarzowy 2000. Całkowite obroty firmy zwiększyły się o ponad 60 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Oracle jest też zadowolony ze sprzedaży aplikacji wchodzących w skład systemu Oracle E-Business Suite.
Wyniki kalendarzowego roku 2000 firma Oracle Polska uważa za rekordowe zarówno pod względem obrotów, jak i dynamiki ich wzrostu, zwłaszcza jeśli idzie o sprzedaż aplikacji wchodzących w skład systemu Oracle E-Business Suite. Całkowite obroty firmy (sprzedaż oprogramowania i usług, przychody operacyjne i finansowe) zwiększyły się o 61 procent w porównaniu z 1999 rokiem i wyniosły 222,9 mln.
Wyniki takie były możliwe m.in. dzięki sprzedaży aplikacji Oracle E-Business Suite, która obejmuje moduły ERP, CRM, oprogramowanie analityczne oraz internetowe. Wersja ta zyskała uznanie rynku, stając się nieformalnym standardem w niektórych branżach - zwłaszcza w firmach sektora usług finansowych. Zestaw ten zawiera w jednym pakiecie wszystkie składniki potrzebne do zarządzania nowoczesnym biznesem.
"Tak doskonałe wyniki zawdzięczamy kilkunastu ważnym kontraktom z dużymi przedsiębiorstwami, które znacznie umocniły pozycję technologii Oracle w najważniejszych sektorach polskiej gospodarki. Do najważniejszych umów aplikacyjnych zawartych w zeszłym roku należy zaliczyć rekordowy kontrakt z PZU Życie - największy kontrakt na dostawę systemu ERP zawarty w 2000 roku na polskim rynku wartości 4 mln USD" - powiedział Dyrektor Działu Sprzedaży do Klientów Strategicznych Oracle Polska, Wojciech Woźniak.
Oprogramowanie Oracle zostało wybrane praktycznie przez wszystkie przedsiębiorstwach branży, które zdecydowały się na wdrażanie systemów "z górnej półki". Klientami firmy są: Powszechne Towarzystwo Emerytalne Norwich Union, PKO BP, Kredyt Bank, Bankowy Fundusz Leasingowy, Towarzystwo Ubezpieczeniowe Samopomoc S.A. oraz Grupa Allianz, GPW i PZU Życie.
W roku 2000 zawarto rekordową liczbę kontraktów na aplikacje biznesowe firmy. W roku tym Oracle Polska wyprzedził pod tym względem konkurencję, sprzedając różne moduły zestawu Oracle E-Business Suite do kilkudziesięciu dużych przedsiębiorstw. Systemy ERP sprzedano kilkunastu klientom, w tym Agorze, Easy Net, Elcho, Elektromontażowi Export Warszawa, Laborpressowi, TP Internetowi czy Wirtualnej Polsce.
Kilkadziesiąt firm - m.in. Chio Lilly Snack Foods, El-net, Giełda Papierów Wartościowych, Kopex, PKO BP, Pro Futuro, PZU Życie, Servisco, Superfish, Suzuki Motor Poland, TP SA, Warta Vita, Wirtualna Polska, ZML Kęty oraz kilkanaście banków regionalnych i spółdzielczych - rozpoczęło wdrażanie systemów analitycznych i hurtowni danych firmy.
W roku 2000 utrzymała się dynamika sprzedaży licencji produktów wchodzących w skład platformy internetowej Oracle - bazy danych i narzędzi. Technologię Oracle zakupiły wszystkie liczące się polskie portale i wortale internetowe. Firmy tego sektora rozpoczęły także proces wdrażania produktów Oracle przeznaczonych do wspomagania zarządzania - przykładem może być Wirtualna Polska.
"Sprzedaż licencji baz danych jest od lat lokomotywą wzrostu finansowego Oracle. Umowa z TP SA o wartości 25 mln zł była największym kontraktem technologicznym w historii naszej firmy. Oprócz niej zawarliśmy także wielki kontrakt z firmą ERA GSM oraz z Ministerstwem Finansów. Technologia Oracle stała się już niewątpliwym standardem w firmach sektora telekomunikacyjnego w Polsce. To efekt wieloletniej pracy - od siedmiu lat jesteśmy zaangażowani w proponowanie rozwiazań dla telekomunikacji, począwszy od technologii bazodanowych, poprzez aplikacje finansowe aż po najbardziej wyrafinowane pakiety, do których zaliczyć można np. serwer aplikacji oparty o protokół WAP" - mówi Wojciech Woźniak.

Utrzymana została też współpraca z firmami partnerskimi w zakresie wdrażania systemów biznesowych - przykładem jest zawarcie nowych i odnowienie umów na wdrażanie aplikacji Oracle, m.in. z firmami "Wielkiej Piątki", takimi jak: Arthur Andersen, Cap Gemini Ernst & Young, KPMG, PricewaterhouseCoopers oraz polskimi integratorami: ComputerLand, Prokom, Softbank, 2SI. Partnerzy firmyprzyczynili się w 2000 roku do ponad 70 proc. całkowitych obrotów firmy.
Wyniki finansowe roku 2000 plasują Oracle Polska bardzo wysoko na tle innych oddziałów korporacji: wartość sprzedaży na 15 miejscu, wzrost sprzedaży na 4, zaś w przeliczeniu sprzedaży na głowę pracownika Oracle Polska jest najlepszy na świecie.
Udział Oracle Polska w całym polskim rynku oprogramowania wynosi obecnie co najmniej 8,5 proc., co daje mu pierwsze miejscu w Europie wśród oddziałów korporacji. Na ich tle polski oddział odnotował jeszcze jeden sukces, osiągając największy wzrost sprzedaży licencji za I półrocze roku finansowego (90%).
[em]