WebLab w grupie Hogart

WebLab w grupie Hogart

Dodano:   /  Zmieniono: 
Firma konsultingowa Hogart została inwestorem strategicznym firmy WebLab, dostawcy rozwiązań opartych o technologie internetowe. Nowa firma o nazwie Hogart WebLab będzie oferować nowoczesne systemy wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem na platformie internetowej.
Hogart, inwestor strategiczny firmy WebLab, wnosi do nowego przedsięwzięcia doświadczenie w dziedzinie konsultingu oraz nowoczesnych systemów wspomagających zarządzanie. Firma zrealizowała już ponad 350 projektów konsultingowych, wdrożeniowych oraz integracyjnych dla ponad 250 klientów.
Drugi z partnerów, WebLab, jest jednym z wiodących dostawców rozwiązań opartych o nowoczesne technologie internetowe. Świadczy usługi m.in. w dziedzinie projektowania i prowadzenia serwisów internetowych, rozwiązań dla handlu elektronicznego do obsługi klientów indywidualnych (B2C) i biznesowych (B2B) oraz rozwiązań z wykorzystaniem multimediów (transmisji i strumieni danych). Wśród klientów WebLab są m.in.: BRE Bank SA, Business Press, Citibank Poland, Dr Irena Eris, Mitsubishi, Polcard, Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Simple SA, Statoil Polska, Universal Music Polska i Wprost (Prometeus).
Pod nazwą WebLab SA firma działa od styczniu 2000 roku. Wcześniej istniała jako WebStudio Internet Partners, powstałe z połączenia webstudiów firm Atom i Internet Technologies w ramach fuzji tych firm wspartych przez amerykańskiego inwestora strategicznego Global Telecom Systems w 1999 roku.

Połączenie wiedzy obydwu partnerów umożliwi Hogart WebLab oferowanie uniwersalnej usługi integracyjnej, która połączy systemy klasy ERP (planowania zasobów przedsiębiorstwa), SCM (zarządzanie łańcuchem dostaw) i CRM (zarządzanie relacjami z klientami) na wspólnej platformie internetowej. Dzięki tym rozwiązaniom przedsiębiorstwa będą mogły prowadzić swoją działalność w oparciu o Internet (komunikacja i transakcje z klientami i dostawcami, dostęp do danych, wymiana dokumentów elektronicznych). Oferta Hogart WebLab obejmie również usługi konsultingowe w dziedzinie strategii e-biznesowych, oraz usługi WWW, tj. aplikacje, rozwiązania dla handlu elektronicznego, a szczególnie sklepów internetowych, i portali (budowanie złożonych serwisów internetowych obsługujących dużą liczbę użytkowników).
Nowo powstała firma ocenia, że rynek usług, które chce oferować, ma duży potencjał. W większości przedsiębiorstw spośród możliwości, jakie daje Internet, wykorzystywana jest przede wszystkim poczta elektroniczna. Coraz częściej jednak firmy uświadamiają sobie potrzebę wykorzystywania Internetu jako narzędzia realizowania i automatyzacji transakcji z dostawcami i klientami oraz dostępu pracowników do informacji, co w konsekwencji przyniesie redukcję kosztów działalności.
Hogart WebLab uważa, że jej klientami będą głównie przedsiębiorstwa wykorzystujące w swojej działalności systemy wspomagające zarządzanie. W ciągu najbliższych 1-2 lat będą to także firmy realizujące czysto internetowe przedsięwzięcia, potrzebujące wsparcia w zakresie systemów do zarządzania oraz tradycyjne przedsiębiorstwa, dla których wprowadzenie elementów e-biznesu będzie warunkiem utrzymania się na rynku.
[em]