Medyczna platforma

Dodano:   /  Zmieniono: 
ComputerLand SA i Polska Grupa Farmaceutyczna SA informują, że podpisały umowę o powołaniu niezależnej spółki clinika.pl SA.
ComputerLand SA i Polska Grupa Farmaceutyczna SA informują, że podpisały umowę o powołaniu niezależnej spółki clinika.pl SA. Partnerzy zadeklarowali zainwestowanie w spółkę łącznie 23 milionów złotych. Docelowo ComputerLand oraz PGF planują przejęcie 48 proc. udziałów w nowym podmiocie. Pozostałą część udziałów obejmie zarząd powołanej spółki. Celem działalności cliniki.pl jest integracja uczestników rynku medyczno-farmaceutycznego oraz podnoszenie efektywności ich działania. Spółka jest otwarta na współpracę ze wszystkimi podmiotami działającymi na rynku, począwszy od hurtowni farmaceutycznych, poprzez placówki opieki zdrowotnej, kończąc na dostawcach oprogramowania. Medyczna Platforma Internetowa poprzez udostępnienie nowych kanałów dystrybucji usług i informacji na rynku medyczno-farmaceutycznym zapewni szybsze, skuteczniejsze i - co najważniejsze - tańsze zarządzanie przedsiębiorstwami. A to oznacza zmniejszenie kosztów obsługi pacjenta. Clinika.pl będzie świadczyć między innymi usługi związane z elektroniczną obsługą transakcji na rynku medyczno-farmaceutycznym obejmującą rozliczenia finansowe, monitorowanie rozchodu dostaw, automatyczne składanie zamówień itd. Spółka będzie dostarczać poprzez Internet oprogramowanie do wspierania wewnętrznych procesów uczestników rynku (ASP), komplementarne z obecnie funkcjonującymi systemami. Clinika.pl będzie również oferować usługi związane z dostarczaniem elektronicznych serwisów informacyjnych poświęconych zdrowiu, zdrowemu życiu, profilaktyce zdrowotnej, promocji zdrowia, przeglądowi bieżących wydarzeń z dziedziny zdrowia, medycyny i farmakologii, ogólnokrajowej i regionalnej polityki zdrowotnej. Wszystkie usługi i produkty Medycznej Platformy Internetowej są skierowane do trzech grup odbiorców: profesjonalistów medycznych (lekarze, farmaceuci, personel medyczny), instytucji działających na rynku medyczno-farmaceutycznym (szpitale, kasy chorych, producenci leków, gabinety lekarskie, apteki, przychodnie i inne placówki medyczne, dystrybutorzy leków, hurtownie) oraz pacjentów. Jak szacują twórcy cliniki.pl, docelowa liczba użytkowników Medycznej Platformy Internetowej to około 230 tysięcy profesjonalistów (m.in. 120 tysięcy lekarzy i stomatologów, 20 tysięcy farmaceutów), 60 tysięcy różnych instytucji (42 tysiące gabinetów medycznych, 6000 przychodni i poradni, 700 szpitali, 8000 aptek, 500 producentów leków i sprzętu, 100 hurtowni farmaceutycznych) oraz  wszystkich potencjalnych odbiorców usług medycznych. ComputerLand oraz PGF szacują, że nowe przedsięwzięcie jest w stanie objąć swoimi usługami do 2003 roku 30 proc. potencjalnych użytkowników. Pierwsze usługi cliniki.pl powinny rozpocząć jeszcze pod koniec 2000 roku. Pierwsze zyski są oczekiwane po 24 miesiącach od uruchomienia pełnej działalności. Spółka ma czerpać przychody głównie z prowizji z transakcji elektronicznych, z subskrypcji serwisów informacyjnych, dzierżawy oprogramowania (ASP) oraz wpływów ze sprzedaży powierzchni reklamowej i realizacji kampanii promocyjnych w Medycznej Platformie Internetowej. ComputerLand oraz PGF są pewni sukcesu nowego przedsięwzięcia. Podobne przedsięwzięcia z powodzeniem są prowadzone w większości wysoko rozwiniętych państw. Najlepiej odzwierciedlają to wyniki finansowe największej instytucji w USA, która dostarcza podobne usługi. Jej przychody w 1999 roku wyniosły 102 mln dolarów, w pierwszym kwartale tego roku - ponad 60 mln dolarów. Z możliwości wykorzystania Internetu do prowadzenia transakcji i komunikacji z aptekami skorzystały też największe hurtownie w Europie. Analitycy szacują, że do 2003 roku wartość obrotu lekami na całym świecie ma wynieść ponad pół biliona dolarów. W Polsce wartość sprzedaży leków w 2000 roku szacuje się na około 2 miliardy dolarów.