Inny świat po 11 września

Inny świat po 11 września

Dodano:   /  Zmieniono: 
Europejczycy zmieniają swój styl życia po atakach terrorystycznych 11 września w USA - wynika z sondy agencji reklamowej Euro RSCG Worldwide przeprowadzonej on line.
Wydarzenia 11 września miały - co oczywiste - bezpośredni wpływ na stosunek ludzi do podróżowania samolotem. 11 proc. respondentów stwierdziło, że odmówi wykonywania pracy związanej z podróżowaniem samolotem, 10 proc., że zrezygnuje ze swoich planów wakacyjnych. Tylko 12 proc. przypuszcza, że będzie więcej podróżować.

Z sondażu wynika także, że wydarzenia w Nowym Jorku spowodowały wzrost popularności Internetu jako źródła informacji. Ponad połowa (58 proc.) badanych deklaruje, że poświęca więcej czasu na śledzenie bieżących wydarzeń przy użyciu Internetu, a  27 proc. częściej używa poczty elektronicznej do kontowania się z przyjaciółmi i krewnymi.

Co najdziwniejsze, okazało się, że po ataku na WTC Europejczycy jedzą więcej. Na przykład Francuzi spożywają więcej krakersów, ciastek i chleba, o 38 proc. więcej sera, piją o 34 proc. więcej gorącej czekolady i innych słodkich napojów.

Ponad połowa respondentów (59 proc.) zgadza się na zaangażowanie swojego kraju w walkę przeciwko terroryzmowi. Przeciwnych jest 22 proc. 30 proc. Francuzów, 17 proc. Włochów i 12 proc. Brytyjczyków jest jednak przekonanych, że Stany Zjednoczone zasłużyły sobie na atak.

Badanie zrealizowano na podstawie 1300 wywiadów przeprowadzonych on line między 2 a 5 listopada we Włoszech, Francji, Holandii, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

em, pap