Istnieje duże zapotrzebowanie na informacje dotyczące energii, mówią twórcy niedawno uruchomionej platformy internetowej Polski Rynek Energii.
Są nią zainteresowane m.in. przedsiębiorstwa energetyczne, uczelnie techniczne i analitycy, również za granicą.
Platforma stworzona przez Agencję Rynku Energii SA i poznańską firmę Alma Internet, polskiego integratora informatycznego, ma charakter informacyjno-handlowy, z tym, że produktem, który zamierza sprzedawać jest informacja na temat rynku energii.
Stroną merytoryczną przedsięwzięcia zajmuje się Agencja Rynku Energii S.A., która posiada bogatą bazę danych na temat rynku energii w Polsce. Prowadzi bowiem analizy funkcjonowaniu sektora paliwowo-energetycznego oraz jego oddziaływaniu na środowisko dla agend rządowym i przedsiębiorstw energetycznych. Jej największymi klientami i jednocześnie udziałowcami są m.in. Skarb Państwa, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Porozumienie Producentów Węgla Brunatnego, Państwowa Agencja Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego S.A., Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych S.A.
ARE wydaje około 30 periodyków na temat energii i gospodarki paliwami. Teraz te wydawnictwa, prezentowane na stronach platformy, można zamawiać drogą elektroniczną - szybszą i wygodniejszą - w dowolnej formie: elektronicznej lub drukowanej. Tą drogą można zamawiać także ich fragmenty, bez konieczności kupowania całej publikacji.
Jednym z udogodnień, na jakie pozwala Internet, jest możliwość wprowadzenia zapytania przez użytkownika, który potrzebuje informacji publikowanych w różnych miejscach. W ten sposób może otrzymać ich zestawienie bez żmudnego szperania.
Za pośrednictwem platformy można też zamawiać (odpłatnie) specjalistyczne opracowania wybranych zagadnień.
Twórcy platformy spodziewają się zwrotu nakładów w trzecim roku działalności platformy, a szczytu zainteresowania informacją na ten temat w 2005 r., kiedy odbiorcy będą mogli bez ograniczeń wybierać dostawców energii.
em
Platforma stworzona przez Agencję Rynku Energii SA i poznańską firmę Alma Internet, polskiego integratora informatycznego, ma charakter informacyjno-handlowy, z tym, że produktem, który zamierza sprzedawać jest informacja na temat rynku energii.
Stroną merytoryczną przedsięwzięcia zajmuje się Agencja Rynku Energii S.A., która posiada bogatą bazę danych na temat rynku energii w Polsce. Prowadzi bowiem analizy funkcjonowaniu sektora paliwowo-energetycznego oraz jego oddziaływaniu na środowisko dla agend rządowym i przedsiębiorstw energetycznych. Jej największymi klientami i jednocześnie udziałowcami są m.in. Skarb Państwa, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Porozumienie Producentów Węgla Brunatnego, Państwowa Agencja Restrukturyzacji Górnictwa Węgla Kamiennego S.A., Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych S.A.
ARE wydaje około 30 periodyków na temat energii i gospodarki paliwami. Teraz te wydawnictwa, prezentowane na stronach platformy, można zamawiać drogą elektroniczną - szybszą i wygodniejszą - w dowolnej formie: elektronicznej lub drukowanej. Tą drogą można zamawiać także ich fragmenty, bez konieczności kupowania całej publikacji.
Jednym z udogodnień, na jakie pozwala Internet, jest możliwość wprowadzenia zapytania przez użytkownika, który potrzebuje informacji publikowanych w różnych miejscach. W ten sposób może otrzymać ich zestawienie bez żmudnego szperania.
Za pośrednictwem platformy można też zamawiać (odpłatnie) specjalistyczne opracowania wybranych zagadnień.
Twórcy platformy spodziewają się zwrotu nakładów w trzecim roku działalności platformy, a szczytu zainteresowania informacją na ten temat w 2005 r., kiedy odbiorcy będą mogli bez ograniczeń wybierać dostawców energii.
em