Pepsi kupiła nazwę stadionu Legii

Pepsi kupiła nazwę stadionu Legii

Dodano:   /  Zmieniono: 
Dystrybutor napojów firma PepsiCo podpisała umowę sponsorską z klubem piłkarskim Legia Warszawa. Dotyczy ona m.in. nowej nazwy stadionu przy Łazienkowskiej, która od nowego sezonu będzie brzmiała Pepsi Arena.
Jednym z punktów porozumienia, jak poinformowały strony, jest rozpoczęcie prac związanych z umieszczeniem elementów promocyjnych na  stadionie. Oprócz nazwy, sponsor dostanie również powierzchnię reklamową. Profitów z tego tytułu nie otrzyma urząd miasta, który jest właścicielem obiektu.

- Mamy umowę, która jest dobra zarówno dla Legii, jak i dla miasta. Według niej klub bierze na siebie wszelkie koszty dotyczące utrzymania obiektu, a oprócz tego płaci czynsz i podatek od nieruchomości. W zamian za to otrzymaliśmy wszelkie uprawnienia związane z funkcjonowaniem tego obiektu i przychodami generowanymi przez Legię grającą na nim. Chodzi o  przychody związane z biletami czy ekspozycjami marketingowymi. Sprawa jest jasna - oświadczył ponad miesiąc temu prezes Legii Paweł Kosmala.

Budowa nowego stadionu rozpoczęła się 17 listopada 2008 roku. Pierwszy etap zakładał wyburzenie i wybudowanie trzech trybun. Prace zostały zakończone w lipcu 2010 roku, a wtedy przystąpiono do prac nad realizacją czwartej tzw. krytej trybuny. Stadion mieści około 24 tysiące widzów, a docelowo na trybunach będzie mogło zasiąść 31 tysięcy. Inwestycja pochłonęła w sumie ok. 460 mln złotych brutto.

zew, PAP