Boom MMS-owy

Dodano:   /  Zmieniono: 
W II kwartale drgnęła sprzedaż telefonów komórkowych. Analitycy spodziewają się, że za przyczyną nowych, tańszych modeli telefonów i usług MMS rynek czeka nowy boom.
W II kwartale światowa sprzedaż "komórek" wzrosła o 0,8 proc. w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku i wyniosła 98,7 mln aparatów.

Daje to nadzieję na poprawę po niedobrym pierwszym kwartale, kiedy to sprzedaż spadła o 3,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu przed rokiem. Znawcy rynku szacują sprzedaż w całym 2002 r. wyniesie 420 mln telefonów.

Firma Dataquest opublikowała ranking firm, które sprzedały najwięcej telefonów w pierwszym kwartale. Prowadzi Nokia (35,089 tys. sztuk), przed Motorolą (15,496 tys. sztuk) i Samsungiem (9,342 tys. sztuk).

Analitycy firmy Dataquest uważają też, że pod koniec roku rynek telefonów komórkowych przeżyje boom. Mają to sprawić nowe, znacznie tańsze modele telefonów MMS i w związku z tym większy popyt na tego rodzaju usługi.

Standard MMS (Multimedia Messaging Service) umożliwia przesłanie wiadomości zawierających tekst, grafikę, zdjęcia, dźwięk a nawet obraz video pomiędzy telefonami obsługującymi ten standard. Z punktu widzenia użytkowników telefonów, standard MMS jest bardzo podobny do usługi przesyłania krótkich wiadomości tekstowych (Short Message Service, SMS).

Telefony MMS obsługują m.in. formaty JPEG, GIF, tekst i głos w formacie AMR, MiDI i WAV.

Cena wysłania MMS-a ma być 4-5-krotnie wyższa niż za wiadomości SMS.
em, 4D