Irak w wojnie reklamowej

Irak w wojnie reklamowej

Dodano:   /  Zmieniono: 
Irlandzkie tanie linie lotnicze Ryanair rozpoczęły kampanię reklamową - żart, z b. irackim ministrem informacji Muhammadem as-Sahafem.
W kampanii reklamowej Ryanair wykorzystuje czarno-białą fotografię ministra w uniformie, wypowiadającego z marsową miną zdanie: "Wygrywamy wojnę, pokonujemy Amerykanów, a easyJet oferuje najniższe ceny na rynku".

W rzeczywistości irlandzki przewoźnik uważa, że to on dzierży prymat najniższych cen na rynku lotniczym, wbrew temu, co w  niedawnych kampaniach reklamowych twierdziły brytyjskie easyJet.

Ryanair uważa się za numer 1 wśród tanich europejskich linii lotniczych. W latach 2002/3 irlandzkie linie lotnicze przewiozły 16 mln pasażerów i obsługiwały 103 połączenia do 16 krajów.

W ciągu trzech tygodni wojny w Iraku minister as-Sahaf, wbrew oczywistym faktom, zaprzeczał wszelkim postępom wojsk koalicyjnych. Według niektórych pogłosek, polityk ten miał popełnić samobójstwo na krótko przed wkroczeniem wojsk amerykańskich do Bagdadu.

les, pap