Terminal kompromitacji

Dodano:
Mijają dwa lata od pierwszego terminu otwarcia Terminalu 2 na warszawskim lotnisku Okęcie. Z powodu dramatycznego opóźnienia tracą pasażerowie i przewoźnicy, a Polsce grozi międzynarodowy skandal - pisze "Rzeczpospolita".

Wszystko wskazuje na to, że będziemy jedynym krajem Unii, którego główne lotnisko nie jest przygotowane do obsługi ruchu wewnątrzwspólnotowego. Od 28 marca lotniska powinny spełniać wymogi traktatu z Schengen. By udało się to również Okęciu, musi zostać ukończona budowa Terminalu 2. Jeśli tak się nie stanie, obywatele UE ciągle będą stać u nas w kolejkach i legitymować się Straży Granicznej jak goście spoza Wspólnoty.

Władze Okęcia obiecują, że skandalu nie będzie i zdążą uruchomić budynek, którego budowa trwa już przeszło trzy i pół roku. Po ogłoszeniu kilku kolejnych terminów otwarcia można jednak w to wątpić. W przyszłym tygodniu problem będzie omawiany na posiedzeniu Sejmowej Komisji Infrastruktury.

Przedłużająca się budowa podnosi koszty inwestycji. Gdy siedem lat temu otwarto koperty w przetargu na budowę lotniska, jego koszt planowano na 200 milionów dolarów, dziś szacuje się, że będzie to ok. 250 milionów.
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...