Były gwiazdor piłkarski przeciwny zrywaniu z odwieczną tradycją FC Barcelony

Dodano:
fot. goal.com
Holender Johan Cruyff jest przeciwnikiem umieszczania na koszulkach piłkarzy FC Barcelona, po raz pierwszy w historii, płatnej reklamy. Zdaniem wybitnego zawodnika i byłego trenera Barcy, klub nie powinien podejmować tego typu działań komercyjnych.
- W piłkarskim świecie Barcelona była od zawsze - do tej pory - unikatem. Brak reklam był znakiem rozpoznawczym. To było znakomite. Czy  dla zwiększenia dochodów warto tracić coś, co było niezaprzeczalną, unikalną wartością? Nie podoba mi się to - powiedział Cruyff katalońskiej gazecie El Periodico de Catalunya.

10 grudnia władze Barcelony podpisały gigantyczny kontrakt reklamowy - w wysokości 30 milionów euro rocznie - z Qatar Fundation. Będzie obowiązywał do końca sezonu 2015/16. Łączny zysk klubu wyniesie 165 mln euro, z czego 15 zasili tegoroczny budżet. To najwyższa umowa sponsorska w historii klubu piłkarskiego.

Od lat piłkarze Barcelony występują wyłącznie z jednym logo na  koszulkach - UNICEF. Z tego tytułu klub przekazuje tej organizacji około dwóch milionów euro każdego roku. Znaczek Qatar Foundation będzie umieszczony obok, a strony uznały, że nie będą kolidować ze sobą, ze  względu na niekomercyjny charakter fundacji założonej w 1995 roku przez emira Kataru, szejka Hamada Bin Khalifa Al Thaniego.

pap, ps

Szukasz prezentu na święta? Zobacz jakie prezentowe hity roku wybrał "Wprost"!

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...