Kawa czy herbata? Kawa
Szacuje się, że w Polsce może już działać kilkadziesiąt tysięcy punktów wyspecjalizowanych w sprzedaży małej czarnej. W tym roku powstanie ich kolejnych kilkaset. Kawiarnie, oprócz typowych sieci takich jak Coffeeheaven, czy Starbucks, rozwijają też Biedronka, Empik, Orlen, BP, Statoil czy McDonald's. Coffeeheaven, która ma już 86 lokalizacji, nowe kawiarnie chce otwierać zarówno w centrach handlowych, jak i w ciągach komunikacyjnych w dużych miastach. Starbucks z kolei inwestuje już nie tylko w tradycyjne kawiarnie, ale też kioski czy punkty dla kierowców, które do tej pory były rozwijane wyłącznie w Wielkiej Brytanii. Realizacja tego pomysłu w Polsce świadczy o dużym potencjale rynku. Oprócz tego do Polski wciąż wchodzą nowe sieci - wśród nich trzeba wymienić Aroma Espresso Bar czy Costa Coffee.
Nowym kawiarniom sprzyja fakt, że coraz więcej osób kawę pija poza domem. Według badań Makro Cash & Carry robi tak ponad 70 proc. Polaków. Większa konkurencja to dobra wiadomość dla klientów - jest szansa, że sięgające wciąż 300 proc. marże na kawę spadną i za małą czarną będziemy płacić mniej.