T-Mobile Czechy usunęła spot z Polakiem naciągaczem

Dodano:
T-Mobile Czechy usunęła spot z Polakiem naciągaczem (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
"Czesi słyną z tego, że mają szczególne poczucie humoru i ogromny dystans do siebie, co było ewidentnie widoczne w ich poprzednich kampaniach reklamowych. Niezależnie od tego jesteśmy zaniepokojeni tym, że w spocie reklamowym wizerunek Polaków przedstawiono w tak stereotypowy sposób. Nasi Czescy koledzy zapewnili nas, że nie było ich intencją w jakikolwiek sposób umniejszać Polakom lub dotykać ich uczuć" - pisze T-Mobile Polska w swoim oświadczeniu.
Reklama, która była emitowana od niedzieli, pokazuje wycieczkę narciarzy. Jednemu z nich tuż po przekroczeniu granicy psuje się telefon. Nagle pojawia się zamaskowany jako drzewko Polak, który handluje drobnymi rzeczami. Polak wymienia telefon na rzekomo nowy, ale ten od razu się psuje. Gdy Czech chce zwrócić towar, Polaka już nie ma. Operator w ten sposób zachęca do wymiany urządzeń u niego.

Reklamę skrytykowała Grażyna Bernatowicz, ambasador Polski w Pradze. "Stanowczo protestuję przeciwko takim połączeniom, które w sposób uproszczony i skandalizujący prezentują Polaków" - napisała w liście do czeskiego T-Mobile. "Jestem przekonana, że jest on niezgodny z wszelkimi zasadami reklamy, etyki medialnej i dobrego smaku, ale przede wszystkim szkodzi dobrym relacjom polsko-czeskim, które wiele osób po obu stronach granicy stara się budować" - dodała i zażądała usunięcia spotu z internetu i wstrzymania emisji w telewizji.

Stanowisko T-Mobile Czechy:

"Jest nam bardzo przykro, że właśnie w taki sposób ambasador polski odebrał nasz najnowszy spot reklamowy. Nie było naszą intencją w jakikolwiek sposób umniejszać Polakom lub dotykać ich uczuć. Bardzo wysoko cenimy sobie nasze dobre stosunki z Polską i nie chcemy dopuścić do ich zepsucia. Sukces naszych kampanii wynika z zastosowania w nich specyficznego poczuciu humoru opartego na przesadzie i absurdalnych sytuacjach. We wcześniejszych kampaniach komentowaliśmy świat motocyklistów, skoczków narciarskich czy kulturystów. Choć żałujemy, że pojawiły się jakiekolwiek wątpliwości, wierzymy, że spot wykorzystuje specyficzną dla czeskiego środowiska reklamy konwencję, nie przekraczając norm etycznych i prawnych. Przy okazji, ostatnio w Słowacji przygotowana została reklama, w której w dowcipny sposób wytykane są czeskie stereotypy. Biorąc pod uwagę, że stosunki z Polską są bardzo ważne, Prezes T-Mobile w Czechach zaproponował spotkanie z Panią Ambasador, żeby przedyskutować całą sytuację. Rozważamy również wycofanie spotu".

telix.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...