Sprzedaż Nokii spadła o 19 proc., do 7,54 mld euro. Gorzej jest w segmencie, o który koncern walczył ostatnio najmocniej ? sprzedaż smartfonów spadła aż o 34 proc. i wyniosła tylko 1,54 mld euro.
Za nieudaną uznaje się próbę wejścia z Lumią na ostatni z rynków. Mimo mariażu z Microsoftem koncern wciąż nie sprzedaje tylu urządzeń, by zagrozić największym rywalom ? firmom Apple i Samsung.
Rynek fatalnie ocenia perspektywy Nokii ? ceny akcji spadły w ciągu 18 miesięcy o ponad 80 proc., zaś obligacje koncernu mają wycenę śmieciową, czyli taką jak np. gospodarka Grecji.
Szef Nokii Stephen Elop, podsumowując wyniki, powiedział: 'Na przestrzeni ostatniego roku udało nam się dokonać wielkiego postępu przy wdrażaniu nowej strategii, jednak napotkała ona opór konkurencji większy od spodziewanego'.