Synergia technologii i sportu – kryptowaluty wchodzą do gry!
Artykuł sponsorowany

Synergia technologii i sportu – kryptowaluty wchodzą do gry!

Połączenie kryptowalut i sportu
Połączenie kryptowalut i sportu Źródło:zondacrypro
Kryptowaluty kojarzą się przede wszystkim z dokonywaniem transakcji internetowych, ale już dawno wykroczyły poza świat wirtualny. Coraz częstszym, zyskującym na popularności zjawiskiem, jest łączenie cyfrowych aktywów ze sportem. Kluby oraz sportowcy wykorzystują tę technologię na wiele różnych sposobów, dzięki czemu kibice mogą na własne oczy zobaczyć jej zastosowania i tym samym przekonać się do jej użyteczności.

W tym roku fani sportu mieli jeszcze więcej możliwości, aby zapoznać się z cyfrowymi aktywami. Partnerem strategicznym klubu piłkarskiego Raków Częstochowa została zondacrypto, największa regulowana giełda kryptowalut w Europie Środkowo-Wschodniej. Wsparcie finansowe dla klubu przyczyniło się do jego sukcesów osiąganych na europejskich boiskach. Nie jest to jedyny biznesowy wymiar tej współpracy: dzięki bramce zondacrypto pay kibice mogą płacić za bilety na mecze Rakowa w kryptowalutach, a niedługo ta możliwość obejmie również gadżety z logiem drużyny dostępne w FanStore. To w Polsce pierwsza tego typu współpraca.

– Stworzona przez nas oferta łączy dwa odrębne do tej pory światy entuzjastów technologii blockchain i fanów sportu. Cieszymy się, że dzięki zondacrypto, Raków Częstochowa stał się polskim pionierem w przybliżaniu świata kryptoaktywów, i równie mocno cieszymy się, że możemy wspierać rodzimy klub w realizacji globalnych marzeń. Jesteśmy przekonani, że już wkrótce usłyszymy o tego typu umowach również w innych klubach. Szczególnie że – jak się okazało – już kilku piłkarzy Rakowa było zarejestrowanych na naszej platformie na długo przed rozpoczęciem naszej współpracy. Podejrzewam, że nie jest to jedyny zespół, którego członkowie odkrywają świat kryptowalut razem z nami – powiedział Przemysław Kral, CEO zondacrypto.

Oprócz tego, logotyp zondacrypto pojawił się na wielu nośnikach reklamowych, w tym na froncie koszulki meczowej, na stadionie i w mediach społecznościowych Rakowa Częstochowa. Jego europejskie występy, w szczególności mecz z FC Copenhagen, który rozstrzygnął losy klubu w Lidze Mistrzów, przyciągnęły uwagę kibiców z całego świata – kryptowalutami zainteresowali się po nim m.in. mieszkańcy krajów azjatyckich.

– Raków Częstochowa jest znany z bardzo dobrego stylu zarządzania i unikalnej strategii, co zapewniło klubowi szybki awans z niższych lig, a niedługo później mistrzostwo Polski. Teraz drużyna walczy już na arenie europejskiej. Stały progres klubu wynika z rozsądnego planowania i działania, ale również silnej pracy zespołowej. Każdy piłkarz Rakowa ma swoją rolę na boisku i skupia się wyłącznie na niej – nie robi wszystkiego na raz. To bliski nam styl zarządzania. Giełda zondacrypto konsekwentnie się rozwija i podbija nie tylko Polskę, ale i całą Europę, zatrudniając wysokiej klasy specjalistów i skupiając się na potrzebach klientów – dodaje Przemysław Kral.

Powiązanie kryptowalut ze sportem

Jednym z pierwszych klubów piłkarskich, który zaczął akceptować płatności kryptowalutowe, był Watford F.C., występujący na co dzień w angielskiej Premier League. W 2019 roku zdecydował się na wdrożenie bitcoina w swoim e-sklepie, dzięki czemu fani drużyny mogli nabywać pamiątki za pomocą cyfrowych aktywów. O krok dalej poszedł klub piłkarski FC Barcelona, który w 2020 roku zaczął sprzedawać fan tokeny BAR. W przeciągu zaledwie dwóch godzin wykupiono je za łączną kwotę 1,3 miliona dolarów.

Z kolei jednym z pierwszych dużych wspólnych działań świata opartego na blockchainie ze światem sportu była współpraca klubu piłkarskiego Rimini FC 1912 oraz giełdy Quantocoin. Autorska kryptowaluta Quantocoin (QRCt) posłużyła platformie do wykupienia 25% udziałów w klubie. Był to pierwszy raz, kiedy udziały w klubie piłkarskim zostały nabyte za pomocą cyfrowych aktywów.

Świat kryptowalut i sportu przeplata się nie tylko dzięki umowom zawieranymi z klubami, ale i z indywidualnymi sportowcami. Pakiet powitalny Lionela Messiego w PSG, oprócz tradycyjnej waluty, zawierał także tokeny paryskiego klubu, które są podobne do akcji spółek giełdowych. Ich właściciele mogą uczestniczyć w podejmowaniu decyzji związanych z klubem, a im więcej tokenów posiadają, tym silniejsze prawo głosu. Co więcej, tokeny te są notowane na giełdach kryptowalut. Oznacza to, że zmieniają swoją wartość, zależnie między innymi od wyników drużyn, jej członków oraz zatrudnianych trenerów.

Proste wejście w świat kryptowalut i tokenów z platformą ZND

Zwiększające się możliwości zastosowania kryptowalut w sporcie sprawiają, że rośnie ich popularność, zarówno wśród sportowców, jak i inwestorów, kibiców oraz fanów drużyn. Pojawia się zatem zapotrzebowanie na proste, intuicyjne narzędzia, pozwalające w pełni wykorzystać potencjał oferowanych usług i proponowanych rozwiązań. Jednym z nich jest platforma ZND, służąca do zarządzania aktywami cyfrowymi, która została stworzona w wyniku współpracy giełdy zondacrypto z Grupą ICEO.

Platforma ZND organizuje w jednym miejscu usługi oparte na blockchainie o globalnym zasięgu i udostępnia je w najprostszy możliwy sposób, aby były one przystępne dla każdej chętnej osoby. Platforma łączy potencjał dużych modeli AI z danymi rynkowymi, a także z dogłębną wiedzą na temat projektów kryptowalutowych oraz produktów TradFi i DeFi.

Jej działanie zostało oparte na tokenie ZND. Po jego upublicznieniu użytkownicy, którzy zdecydują się na jego kupno, zyskają wczesny dostęp do nowych narzędzi oraz dodatkowych korzyści, takich jak wyższe nagrody w usłudze Earn, dostępny na wyłączność program stakingu, cashback z tradingu i wiele innych.

Wykorzystywanie tej platformy może zdecydowanie ułatwić fanom sportu angażowanie się w innowacyjne akcje promocyjne ich ulubionych drużyn i klubów.

Więcej informacji o platformie można znaleźć na stronie: www.znd.co

Źródło: zondacrypto