Bols kontra "Newsweek"

Bols kontra "Newsweek"

Dodano:   /  Zmieniono: 
Unicom Bols Group skarży "Newsweek Polska", który opublikował tekst o pojawieniu się w obrocie trzech milionów butelek alkoholu skażonego metanolem z logo Bols i Absolwent.
Unicom Bols Group żąda wielomilionowego odszkodowania za opublikowanie - jego zdaniem - nieprawdziwych informacji zamieszczonych w artykule "Trucizna na 40 procent", które nadwerężyły zaufanie konsumentów do ww. trunków i w konsekwencji naraziły firmę na straty.

Firma mówi, że są to niczym nie poparte spekulacje. Zapewnia również, że przeprowadza regularne inspekcje punktów sprzedaży na terenie całego kraju. Inspekcja przeprowadzona została także natychmiast po wspomnianej w artykule akcji policyjnej w rejonie Będzina i Katowic. Objęła ona ponad 2.500 sklepów i nie doprowadziła do ujawnienia ani jednej butelki z podrobioną wódką marki "Bols" na półkach.

Ich zdaniem "Newsweek Polska" naruszył dobra osobiste, prawo ochrony znaków towarowych oraz dobre imię wymienionych w artykule spółek, podając nieprawdę co do ilości fałszywego alkoholu oraz co do bezczynności producenta, jeśli chodzi o  ochronę konsumentów. Artykuł nie przekazuje też informacji kluczowych z punktu widzenia konsumenta - jak rozpoznawać właściwy, niepodrobiony produkt oraz, że podrabiane produkty są przeważnie sprzedawane na bazarach i przez osoby prywatne, uważa Unicom Bols, która wystąpiła do sądu o zabezpieczenie powództwa poprzez wycofanie z kolportażu wszystkich niesprzedanych egzemplarzy tygodnika.

Redaktor naczelny tygodnika "Newsweek Polska" Tomasz Wróblewski oznajmił, że redakcja nie zamierza niczego prostować, bo opublikowane informacje są zgodne z prawdą. Twierdzi także, że firma Unicom Bols usiłowała już wykupić nakład czasopisma.
em, pap