Firmy informatyczne chcą zatrudniać kobiety. Google płaci za to 50 mln dolarów

Firmy informatyczne chcą zatrudniać kobiety. Google płaci za to 50 mln dolarów

Dodano:   /  Zmieniono: 
logo Google 
Google, Square czy Codeacademy promuje młode kobiety, w celu zwiększenia liczby żeńskich programistów w Dolinie Krzemowej i poza nią.
Google rozpoczyna kampanię "Made do Code”. W ciągu trzech lat zainwestuje 50 mln dolarów na zwiększenie zainteresowania branżą u kobiet. Pieniądze są już wykorzystywane przez firmy takie jak Girls Who Code oraz Black Girls Code. Powstają nowe firmy, które poprzez prowadzenie licznych kampanii reklamowych mają poprawić słabą reputację branży pośród kobiet.

- Nikt z nas nie jest w stanie wpływać na negatywne nastawienie na całym świecie, ale w miarę jak stajemy się go świadomi, musimy je usuwać - mówi Megan Smith z laboratorium Google X, które prowadzi kampanię Made for Code.

Według przeprowadzonych badań w firmach tj. Google, Linkedln, Yahoo i Facebook, mężczyźni stanowili od 61 do 70 proc. pracowników. Według danych Facebooka i Yahoo, aż 85 proc. około-technicznych miejsc pracy zajmują mężczyźni.

Według badań przeprowadzonych w USA w 2013 roku, zaledwie 14 proc. absolwentów z tytułem licencjata z informatyki to kobiety. Inne badania pokazują, że jedynie 1 proc. kobiet planuje w przyszłości karierę związaną z tą branżą.

Według badań Google, wśród kobiet pojawiają się problemy ze zrozumieniem zagadnień informatycznych. Duża część z nich, uważa również tę tematykę za nudną.

- Poziom dezinformacji i stereotypów jest niezwykły – tłumaczy Smith.

Działania Google doprowadzają już do pierwszych sukcesów w tym temacie. W ostatniej konferencji Google I/O firmie udało się uzyskać 20-procentową frekwencję wśród kobiet.

tvn24biz.pl