Marketing zintegorwany czyli siły, a zamiary

Marketing zintegorwany czyli siły, a zamiary

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło:InfoWire.pl

Według badań przeprowadzonych przez Econsultancy i Oracle Marketing Cloud, aż 67 %, czyli zdecydowana większość firm stawia na integrację kluczowych działań marketingowych we wszystkich możliwych kanałach komunikacji z klientami. Trzeba jednak pamiętać że droga od pomysłu do wdrożenia bywa długa i kręta. Dlaczego? Powodem okazuje się brak środków finansowych.

Marketing zintegrowany, czyli Integrated Marketing Communication (IMC) to metoda  realizacji celów marketingowych za pomocą różnorodnych, zharmonizowanych ze sobą działań, które w połączeniu prowadzą do potęgowania osiąganych efektów. Dzięki synchronizacji wielu środków przekazu marketerzy, świadomi ograniczeń poszczególnych kanałów, zwiększają szanse na rozprzestrzeniania swoich treści, dotarcie do wielu konsumentów jednocześnie i w efekcie, osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych.

W badaniu Econsultancy i Oracle Marketing Cloud wzięło udział prawie 1000 specjalistów z branży marketinowej i e-commerce. Okazało się, iż mniej niż połowa z nich (49%) uważa, że firmy dla których pracują są gotowe na wprowadzenie zintegrowanej komunikacji.  Równocześnie, jedynie 7% z nich jest pewnych, że ich organizacja jest w stanie skutecznie działać na tym polu.    

Na pytanie dotyczące utrudnień w prowadzeniu zintegrowanej komunikacji, aż dwadzieścia dwa procent respondentów odpowiada jednoznacznie.  Według nich to brak zasobów jest największą przeszkodą w osiąganiu spodziewanych efektów. Jedna piąta ankietowanych twierdzi, że do kluczowych czynników sukcesu w działaniach marketingu zintegrowanego należą: doskonała strategia i poznanie potencjalnego klienta. W rzeczywistości, 21% badanych zgadza się, iż zrozumienie klienta oraz ścieżek którymi porusza się on w Internecie jest najważniejszym czynnikiem gwarantującym sukces. Równocześnie, aż 57% badanych potwierdza, że nie zna swojej grupy docelowej na tyle, aby odpowiednio skomponować swoją ofertę.

Marketingowcy rozumieją, iż kluczem do przeprowadzenia skutecznej kampanii jest zrozumienie i poznanie klienta. Niestety w dalszym ciągu, mniej niż połowa respondentów decyduje się na analizę grupy docelowej - komentuje Kamila Szwagiel, GRUPA 365NET.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl