mBank ma się stać Facebookiem finansów

mBank ma się stać Facebookiem finansów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Aż 100 mln zł wyda BRE Bank na stworzenie nowej wersji mBanku 123RF
100 mln zł, które BRE Bank wyda na nową odsłonę internetowego pioniera, będzie jedną z największych inwestycji technologicznych w polskiej bankowości detalicznej.
Aż 100 mln zł wyda BRE Bank na stworzenie nowej wersji mBanku. Ma ona być ? jak zapowiada szefostwo banku ? 'Facebookiem finansów'. ? To będzie big bang, prawdziwa rewolucja ? tak Cezary Stypułkowski, prezes BRE, zapowiedział w środę jedną z największych inwestycji technologicznych w historii polskiej bankowości detalicznej.

mBank, który 11 lat temu rozpoczął w Polsce erę banków internetowych, od tej pory nieco się zestarzał. Jego nowa wersja ma ruszyć pod koniec roku, potem będzie sukcesywnie uzupełniana o kolejne funkcje. Cały projekt rozpisany jest na 18 miesięcy. mBank otrzyma nowy interfejs i nową aplikację bankowości mobilnej oraz narzędzia do zarządzania i analizy finansów osobistych. Ma zostać zintegrowany z Facebookiem, co umożliwi nie tylko przelewy między użytkownikami, ale także korzystanie przez nich i ich znajomych z ofert oraz promocji. Właśnie ta sieć powiązań ma być patentem BRE na oszczędności na klasycznej reklamie.

Grupę docelową nowego mBanku BRE szacuje na 1 mln osób ? tylu Polaków bowiem korzysta jednocześnie z Wi-Fi, szybkiego internetu i mediów społecznościowych. Aż 400 tys. z nich już jest klientami mBanku. Grupa docelowa będzie jednak szybko rosła ? wedle prognoz BRE już w 2015 r. ma liczyć 5 mln osób.

? Chcemy być najlepszym, a w przyszłości największym bankiem detalicznym w Polsce ? mówi Stypułkowski.

Coraz więcej wskazuje na to, że mBank stanie się nie tylko sztandarową usługą BRE Banku, który oprócz tych dwóch nazw używa także brandu Multibank. Rebranding wisi w powietrzu, co potwierdzają słowa prezesa. ? Bank będzie się organizował wokół nazwy mBank ? zapowiedział Cezary Stypułkowski.