Uber wprowadza zmiany. Celem odbudowanie zaufania opinii publicznej

Uber wprowadza zmiany. Celem odbudowanie zaufania opinii publicznej

Uber
Uber / Źródło: Unsplash / Dan Gold
Uber reaguje na zarzuty, które od dłuższego czasu kierowane są w stronę przewoźnika. Część założeń nowej strategii dla Europy Środkowo-Wschodniej wydaje się reakcją na strajk taksówkarzy i naciski na rząd.

„Uber robi porządek z partnerami i wprowadza szkolenia dla kierowców. To pierwszy tak kompleksowy projekt wsparcia kierowców zarówno w Polsce, jak i w całym regionie Europy Środkowo- Wschodniej”. – czytamy w komunikacie opublikowanym przez firmę.

Uber chce odzyskać zaufanie klientów i regulatorów

Jako jeden z najważniejszych celów stojących przed nowym zarządem Uber stawia sobie odzyskanie zaufania regulatorów, kierowców, klientów, a także opinii publicznej. Ten problem jest mocno widoczny szczególnie w Polsce, gdzie niedawno odbył się, skierowany przeciwko Uberowi strajk taksówkarzy.

„Rozumiemy, że naszym pierwszym zadaniem jest odzyskanie zaufania regulatorów, kierowców, konsumentów i opinii publicznej” – powiedziała dyrektor Komunikacji w Europie Środkowo-Wschodniej w firmie Uber Ilona Grzywińska-Lartigue.

Przycisk bezpieczeństwa i licencja na przewóz osób

„W Polsce w ubiegłym roku Uber również wprowadził szereg zmian. Wśród nich wymienić należy m.in. wdrożenie wymogów licencji na przewóz osób czy licencji taxi, a także wdrożenie w aplikacji Uber nowych funkcji z zakresu bezpieczeństwa, takich jak Lista Kontaktów, Współdzielenie trasy przejazdu w czasie rzeczywistym czy Przycisk Bezpieczeństwa” – wskazano również.

Kurs języka i zawiłości podatkowych

Uber wprowadza także zmiany dla swoich partnerów. W Polsce kierowcom zaoferuje między innymi kursy języka polskiego oraz szkolenia, które mają pomóc we właściwym odprowadzaniu podatków.

„Kursy będą oferowane w pierwszej kolejności kierowcom i kurierom, którzy potrzebują ich najbardziej. Wśród nich można m.in. wymienić tych, którzy korzystają z platform Ubera lub Uber Eats najkrócej, mają problemy z komunikacją czy niższe oceny w aplikacji”. – czytamy w komunikacie.

„W przypadku nierespektowania przez danego partnera ustalonych zasad, może on zostać usunięty z platformy. Uber zbadał również poziom satysfakcji kierowców i kurierów korzystających z aplikacji i na podstawie opinii zwrotnych przygotował m.in. program nieodpłatnych szkoleń edukacyjnych dla kierowców i kurierów z języka polskiego, wiedzy o formach zatrudnienia i podatkach oraz pierwszej pomocy” – czytamy dalej.

Czytaj także:
Zakaz działania takich firm jak Uber byłby szkodliwy
Czytaj także:
Taksówkarze zawiesili strajk. Rząd tymczasowo wyłączy Ubera?

Czytaj także

 0