Złoty bożek (prawie) wszystkich Polaków

Złoty bożek (prawie) wszystkich Polaków

Dodano:   /  Zmieniono: 
60 proc. Polaków powyżej 15 lat pije piwo - wynika z Raportu Piwnego 2002 opracowanego przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor.
Jedna osoba wypija średnio trzy półlitrowe piwa w tygodniu. Polacy najczęściej piją piwo w domu (73 proc. ankietowanych), chociaż młodzież woli to robić w pubie. Z roku na rok coraz większą popularnością cieszy się piwo puszkowe.
Z badań Pentora wynika, że najbardziej znaną marką piwa w Polsce jest "Żywiec", po nim plasują się dwie marki Kompanii Piwowarskiej: "Tyskie Gronie" i "Lech Premium".
Za najlepszą w ubiegłym roku telewizyjną kampanię reklamową piwa konsumenci uznali kampanię piwa "Królewskie". Raport Piwny obejmuje wyniki uzyskane w całym 2001 roku. Raport oparty jest na próbach reprezentatywnych dorosłej ludności Polski obejmujących 12.000 osób (od 1998 roku), w tym ponad 7.500 konsumentów piwa.
les, pap