„Made in Poland”? Dla Polaka to bez znaczenia

„Made in Poland”? Dla Polaka to bez znaczenia

fot. sxc
Większość Polaków nie zawraca uwagi podczas zakupów, czy produkty, które wkładają do koszyka, zostały wyprodukowane przez polskich producentów - wynika z sondażu Grupy IQS, przeprowadzonego dla "Pulsu Biznesu".
13 proc. polskich firm wykorzystuje polskość produktów w działaniach marketingowych, a 28 proc. zaznacza na opakowaniach polskie pochodzenie produktu, ale z badań wynika, że marka „made in Poland” nie ma żadnej wartości dla polskich konsumentów.

Największą wagę przywiązują oni do jakości kupowanego towaru (47 proc.) i ceny (28 proc.). Dla 43 proc. konsumentów pochodzenie towaru nie ma żadnego znaczenia, a 2 proc. wręcz woli towary zagraniczne. Tymczasem w krajach zachodnich patriotyzm konsumencki to zjawisko znane od lat.

eb, Puls Biznesu

Czytaj także

 0