„Made in Poland”? Dla Polaka to bez znaczenia

„Made in Poland”? Dla Polaka to bez znaczenia

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. sxc 
Większość Polaków nie zawraca uwagi podczas zakupów, czy produkty, które wkładają do koszyka, zostały wyprodukowane przez polskich producentów - wynika z sondażu Grupy IQS, przeprowadzonego dla "Pulsu Biznesu".
13 proc. polskich firm wykorzystuje polskość produktów w działaniach marketingowych, a 28 proc. zaznacza na opakowaniach polskie pochodzenie produktu, ale z badań wynika, że marka „made in Poland” nie ma żadnej wartości dla polskich konsumentów.

Największą wagę przywiązują oni do jakości kupowanego towaru (47 proc.) i ceny (28 proc.). Dla 43 proc. konsumentów pochodzenie towaru nie ma żadnego znaczenia, a 2 proc. wręcz woli towary zagraniczne. Tymczasem w krajach zachodnich patriotyzm konsumencki to zjawisko znane od lat.

eb, Puls Biznesu