Amerykanie pokochali polską wódkę

Amerykanie pokochali polską wódkę

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. sxc 
Według najnowszych danych, w pierwszych trzech kwartałach 2012 r. import krajowych wódek do Stanów Zjednoczonych wzrósł o 15% dając Polsce 4. pozycję na tym rynku.
Mimo trudnej sytuacji branży polscy producenci wysłali za ocean dwa razy więcej tradycyjnego trunku niż ich konkurenci z Rosji.  

Od stycznia do września 2012 r. Stany Zjednoczone przyjęły na swój rynek 7 589 537 litrów naszych wódek, czyli o 15% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Tym samym polskie wódki prześcignęły o prawie 4 mln litrów zakorzenioną na rynku amerykańskim rosyjską konkurencję. Liderem rynku pozostaje Szwecja, która mimo spadku, wysyła za ocean ponad 27 mln litrów wódki. Pozycji Polski może w przyszłym roku zagrozić wódka pochodząca z Łotwy, która od kilku lat dynamicznie zdobywa rynek amerykański.   

„Rynek Stanów Zjednoczonych jest dla polskich producentów bardzo ważny, ze względu na jego potencjał oraz wysoką marżę. Rok 2012 może przynieść lekkie spowolnienie dynamiki wzrostu eksportu krajowych napojów spirytusowych, ale na rynku amerykańskim trend wzrostowy powinien się utrzymać. Dobre wyniki cieszą szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę niską rentowność krajowych producentów zmuszającą do ograniczania wydatków na promocję za granicą – mówi Leszek Wiwała, Prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy. - Spośród wszystkich wyrobów alkoholowych nasza wódka ma na międzynarodowych rynkach najmocniejszą pozycje - dodał.