KRRiT ukarała Telewizję Polską. Chodzi o „treści autopromocyjne”

KRRiT ukarała Telewizję Polską. Chodzi o „treści autopromocyjne”

Siedziba Telewizji Polskiej
Siedziba Telewizji Polskiej / Źródło: Shutterstock
Rzeczniczka KRRiT przekazała, że TVP naruszyła przepisy ustawy o radiofonii i telewizji poprzez zamieszczenie treści autopromocyjnych w trakcie trwania serwisu informacyjnego. O szczegółach pisze portal press.pl.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ukarała Telewizję Polską za wyemitowanie w „Wiadomościach” materiału promującego pozycje z ramówki nadawcy – podaje portal press.pl. Chodzi o materiał flagowego programu informacyjnego z 4 maja 2020 roku, w którym poinformowała o emisji serialu „Włoska rodzina”, a także promowała produkcje, np. „Leśniczówkę”, teleturniej „Jaka to melodia?” i spektakl Teatru Telewizji, podając godziny ich emisji.

KRRiT ukarała Telewizję Polską. Jest reakcja nadawcy

W rozmowie z press.pl rzeczniczka KRRiT Teresa Brykczyńska poinformowała, że TVP naruszyła przepisy ustawy o radiofonii i telewizji poprzez zamieszczenie treści autopromocyjnych w trakcie trwania serwisu informacyjnego. Na spółkę została nałożona kara w wysokości 30 tys. zł.

Wspomniany portal otrzymał także komentarz biura prasowego TVP. „Telewizja Polska, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom widzów, w różnych formach informuje o ważnych wydarzeniach antenowych. Taka też była intencja stacji” – podano. Jednocześnie zaznaczono, że „interpelacja stosownych przepisów pozostawia wątpliwości”, ale „TVP przyjmuje do stosowania stanowisko wyrażone w ww. decyzji KRRiT”.

Czytaj też:
Aktorzy promują Pride Week parodią Holeckiej i „Wiadomości”. Cytaty brano z programu TVP

Źródło: press.pl
+
 0

Czytaj także