Siła wyrazu. Dobra nazwa dla firmy.

Siła wyrazu. Dobra nazwa dla firmy.

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło:InfoWire.pl

Wymyślanie nazwy dla nowej firmy to jeden z pozornie najprzyjemniejszych elementów procesu jej tworzenia. Tymczasem sprawa ta spędza sen z powiek wielu startującym przedsiębiorcom. Rola nazwy jest bowiem ogromna, a stworzenie czegoś co pomoże robić biznes wcale nie jest proste.

Minęły już czasy, gdy przedsiębiorcy wychodzili z założenia, że nazwę firmy najlepiej stworzyć zestawiając własne imię lub nazwisko i dołączyć ex lub inne obcobrzmiące zakończenie. Konstrukty tego rodzaju są po prostu nieatrakcyjne i niewiele mówią o firmie. Oczywiście nie wyklucza się używania nazwiska w nazwie, ale pod warunkiem, że dobrze brzmi, a taka forma pasuje do danej branży. Nazwa powinna bowiem przyciągać i zapisywać się w pamięci, a do tego pozytywnie i właściwie się kojarzyć. Co istotne, nazwy mają znaczenie literalne, ale także emocjonalne. Mogą więc budzić emocje pozytywne, neutralne, bądź negatywne. Najlepiej, gdy nasza nazwa znajdzie się w pierwszej z grup. Dobrze jest też, gdy nazwa mówi coś o firmie lub branży, nie jest to jednak konieczne.

Internet

To co na pewno powinniśmy uwzględnić wymyślając nazwę to dostępność domeny. Warto najpierw to sprawdzić i jak najszybciej zarezerwować interesującą nas domenę. To przecież właśnie w internecie będzie szukać naszej firmy wielu potencjalnych konsumentów. To także to medium umożliwia skuteczną i efektywną reklamę, w która warto zainwestować. Nasza strona będzie stanowić naszą wizytówkę. Warto więc, by domena naszej strony internetowej była zgodna z naszą nazwą.

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo w odniesieniu do nazwy polega na jej zarejestrowaniu jako słownego znaku towarowego. O tym, czy daną nazwę można zarejestrować decyduje urząd patentowy. Przede wszystkim musi się ona różnić o tych już istniejących. W prawdzie bez ochrony patentowej może na rynku funkcjonować kilka firm oferujących podobne produkty, noszących tę sama nazwę, jednak posiadanie wyłączności na stosowanie danej nazwy stanowi broń w starciu z nieuczciwą konkurencją. Podobieństwo nazwy do innej, znanej powszechnie i funkcjonującej na rynku, stanowić może właśnie działanie z obszaru nieuczciwej konkurencji i skutkować ograniczeniami albo nawet zakazami w odniesieniu do działalności firmy komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl