Poland Sotheby’s International Realty

Poland Sotheby’s International Realty

– nr 1 na rynku nieruchomości luksusowych – wchodzi do Polski PARTNEREM BIZNESOWYM MARKI JEST NOBLE BANK

Marka Sotheby’s to symbol luksusu, najwyższej jakości i ekskluzywnych dóbr. Jedna ze spółek globalnej grupy, Sotheby’s International Realty, właśnie wkracza na polski rynek. Z jednej strony, zaoferuje zamożnym Polakom dostęp do najbardziej prestiżowych nieruchomości na świecie rozsianych po wszystkich kontynentach. Z drugiej, otworzy możliwości dla inwestorów z zagranicy, zainteresowanych coraz częściej wakacyjnymi posiadłościami czy historycznymi obiektami w naszej części Europy. Biznesowym partnerem Sotheby’s International Realty jest Noble Bank, pionier usług private banking w Polsce.

Wartość polskiego rynku dóbr luksusowych dynamicznie rośnie (dane KPMG oraz Euromonitor International). Według prognoz w 2016 r. osiągnie poziom blisko 12,9 mld zł, co oznacza wzrost o 20 proc. w stosunku do 2013 r. Spodziewamy się, że segment nieruchomości luksusowych będzie rósł najbardziej dynamicznie, nawet do niemal 30 proc. na plus. Łączna wartość rocznej sprzedaży luksusowych apartamentów i rezydencji w Polsce w 2013 r. jest szacowana przez KPMG na 900 mln zł, a nieruchomości to największy majątek niefinansowy Polaków. Jego wartość jest szacowana na 1,7 bln zł. Co ważne, rozwój tego sektora jest naturalną pochodną dojrzewania i rozwoju gospodarki – podąża za wzrostem liczby milionerów. Tymczasem, według danych, w najbliższych latach w tej właśnie grupie można spodziewać się przełomowych zmian. Do końca najbliższej dekady jej liczebność w Polsce może wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt procent.

- Obserwujemy ten rynek od dawna i jestem przekonany, że właśnie teraz nadszedł moment na wprowadzenie takiej usługi. Po pierwsze: w ostatnich latach nieruchomości na świecie stały się dla Polaków osiągalne.

Ekskluzywny wakacyjny apartament w dowolnej części Europy, z komfortowym połączeniem lotniczym, można już kupić w takiej samej cenie jak w Juracie czy Sopocie. Dom w Miami czy Toskanii może nie różnić się cenowo od domów na Mokotowie czy Żoliborzu. Po drugie: zamożni Polacy mają apetyt na świat, a luksusowe nieruchomości stają się naturalnym elementem stylu życia. Znalezienie idealnej nieruchomości za granicą to wyzwanie, także formalno- -prawne. Dotąd barierą był sam proces poszukiwania i zakupu. I to właśnie się zmieni – mówi Arkadiusz Wojciechowski, dyrektor zarządzający Poland Sotheby’s International Realty. Wejście Sotheby’s International Realty do Polski stworzy klientom szansę zakupu luksusowych nieruchomości na całym świecie w wystandaryzowany sposób – będą mogli stąd, z Polski, obejrzeć katalog ofert dostępnych w tysiącach lokalizacji, a na miejscu zobaczyć już te wybrane, skorzystać z kompetencji i wiedzy wyspecjalizowanego doradcy, a także wsparcia prawnego, podatkowego itd. Dotychczas można było tylko szukać na własną rękę.

Sotheby’s International Realty to dziś największa globalna sieć zapewniająca dostęp do luksusowych nieruchomości na całym świecie. Dzięki sieci ponad 15 tys. agentów i doradców oraz 700 biur, rozsianych w ponad 50 krajach, może zaoferować najbardziej wymagającym klientom unikalny system przeglądania, a także zakupu luksusowych nieruchomości. Posiadłości wśród winnic, domy z garażami na kolekcje samochodów lub polem golfowym, historyczne dwory i pałace, ale też nowoczesne kompaktowe apartamenty w morskich kurortach, penthouse'y w stolicach światowej gospodarki lub mieszkania w odrestaurowanych kamienicach oraz możliwość korzystania z kompetencji tysięcy agentów doskonale znających lokalne rynki.

Wejście globalnego gracza zadziała też w drugą stronę, otworzy przed inwestorami z całego świata rynek nieruchomości luksusowych w Polsce. Już dziś prognozować można kierunki, które cieszyć się będą szczególnym zainteresowaniem inwestorów: tereny nadmorskie (Sopot, Jastarnia), Mazury, góry, Dolny Śląsk, a także duże miasta: Kraków, Warszawa, Wrocław. Silną stroną Polski będą też setki historycznych nieruchomości, przed lub po renowacji – dwory, pałacyki etc.

Okładka tygodnika WPROST: 46/2014
Więcej możesz przeczytać w 46/2014 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0