Drożeje parkowanie w Warszawie. Ratusz podał stawki

Drożeje parkowanie w Warszawie. Ratusz podał stawki

Warszawa
Warszawa / Źródło: Unsplash / Josh Hild
Za parkowanie od 2020 r. warszawiacy będą płacić nawet 5 za godzinę. W wielu dzielnicach pojawią się nowe parkomaty, a opłaty będą obowiązywać także w weekendy.

dusi się od samochodów. Zmiany klimatyczne i smog to realne zagrożenie, dlatego zadecydowałem o istotnych zmianach w polityce transportowej. Nasze projekty będziemy wdrażać stopniowo, ale w sposób kompleksowy. Stawką jest walka o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców. Poszerzenie strefy płatnego parkowania, nowe buspasy oraz strefa czystego transportu wpłyną na lepszą jakość powietrza – powiedział Rafał .

Jak podaje stołeczny ratusz, obecna Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) to ponad 190 km dróg i blisko 30 tysięcy miejsc postojowych. W ciągu trzech lat powiększy się o ponad 125 proc.. Do 2023 r. do SPPN włączonych zostałoby siedem nowych obszarów. W sumie nowy obszar SPPN może się powiększyć o ponad 250 km dróg oraz blisko 40 600 miejsc postojowych. Oprócz Woli i Pragi-Północ, gdzie już toczą się konsultacje z mieszkańcami, parkometry mają stanąć:

  • na Pradze-Południe i w Porcie Praskim
  • w Śródmieściu Południowym, w kolejnych rejonach Mokotowa i na Ochocie
  • na Mokotowie Południowym
  • na Woli, w rejonie ul. Jana Kazimierza
  • na Żoliborzu

Wyższe stawki za parkowanie...

Jak podaje urząd miasta, wzrosną również opłaty za parkowanie. Nowe stawki mogą obowiązywać już od lata przyszłego roku. Pierwsza godzina postoju ma kosztować 3,9 zł, druga 4,6 zł, trzecia 5,5 zł, natomiast czwarta i każda kolejna 3,9 zł. – Uważamy, że terenie ścisłego centrum miasta powinny obowiązywać inne zasady. Moja wyjściowa propozycja to nie mniej niż 4,9 złotych za pierwszą godzinę parkowania w Śródmiejskiej Strefie. Będę o tym rozmawiał z Radą Warszawy i z warszawiakami – powiedział Rafał Trzaskowski.

...i mandaty

Kierowcy, którzy dotychczas lekceważyli opłaty za parkowanie odczują zmiany. Wysokość kary wzrośnie radykalnie – do maksymalnej kwoty 250 zł (170 zł, w przypadku uiszczenia opłaty w ciągu siedmiu dni od daty wezwania, 100 zł – w ramach ostrzeżenia przy pierwszym braku ważnego biletu). Od listopada 2019 r. na ulicach Warszawy pojawią się pojazdy wyposażone w system tzw. e-kontroli, co zwiększy efektywność wykrywalności nieopłaconych aut.

Czytaj także:
Prezes H&M ostrzega: Ruchy proekologiczne są realnym zagrożeniem

Źródło: Urząd Miasta Warszawa

Czytaj także

 1
  • Nie dziwota, teczowe projekty kosztuja. Teraz na dodatek , trzeba posprzatac po splywie ton g...do Wisly.