Sztuczna Inteligencja właśnie została jednym z najlepszych graczy świata

Sztuczna Inteligencja właśnie została jednym z najlepszych graczy świata

StarCraft II
StarCraft II / Źródło: YouTube / StarCraft Esports
Sztuczna Inteligencja zabierze nam miejsca pracy! To często powtarzany argument przeciwników rozwoju AI. Okazuje się, że już niedługo może nam też zabrać sportowców. Na razie wzięła się za ich elektronicznych odpowiedników. Właśnie zyskała tytuł Grand Master w grze StarCraft II.

StarCraft II to gra z gatunku RTS (Strategia czasu rzeczywistego), która uznawana jest za jedną z najtrudniejszych na świecie. Blizzard, producent prowadzi także klasyfikacje najlepszych graczy. Z każdego kontynentu 200 graczy z największymi umiejętnościami zyskuje tytuł Grand Master.

Sztuczna Inteligencja wśród najlepszych

AlphaStar, czyli Sztuczna Inteligencja stworzona przez DeepMind, znalazła się właśnie w gronie 0,2 proc. najlepszych graczy świata. Sam fakt pokonania 99,8 proc. graczy zasługuje na wyróżnienie. Szokujący jest jednak czas, w którym tego dokonała. Najlepsi gracze świata poświęcają lata na doskonalenie swoich umiejętności, wymyślanie strategii i doprowadzania ich do perfekcji. Sztucznej Inteligencji zajęło to tylko 44 dni. Uczyła się ona poprzez oglądanie powtórek meczów profesjonalnych graczy i wyciąganie z nich wniosków. Dzięki temu w błyskawicznym tempie nauczyła się zauważać słabe punkty poszczególnych zawodników i korzystać z nich w meczach przeciwko nim.

„AlphaStar jest pierwszym na świecie system AI, który osiągnął najwyższy poziom możliwości ludzkich w grze, która jest profesjonalną platformą e-sportową. Dokonała tego w warunkach identycznych, z jakich korzystają gracze” – powiedział David Silver z DeepMind.

Wiele świadomości

AlphaStar to tak naprawdę wielu „agentów”, którzy zbierali dane dla wspólnej świadomości, która je analizowała, a następnie odpowiadała za podejmowanie decyzji. Dzięki temu możliwe było tak szybkie uczenie się, szczególnie, że w StarCrafcie musiała się ona nauczyć gry trzema różnymi rasami. Twórcy chcieli jednak, aby Sztuczna Inteligencja zachowała czas reakcji charakterystyczny dla profesjonalnych graczy. Dzięki temu AlphaStar nie zyskała przewagi także w tym czynniku. Zmusiło to również do lepszego wykorzystywania mechanizmu uczenia maszynowego. Program wiedział bowiem, że tylko poprzez doskonalenie umiejętności gry i taktyk, może stać się lepszy od ludzi.

Czytaj także:
Polacy obawiają się Sztucznej Inteligencji

Opracował:
Źródło: The Guardian

Czytaj także

 0