Kolejni reklamodawcy wycofują się z TV Republika. Wśród nich Tarczyński, Pyszne.pl i Provident

Kolejni reklamodawcy wycofują się z TV Republika. Wśród nich Tarczyński, Pyszne.pl i Provident

Danuta Holecka w TV Republika
Danuta Holecka w TV Republika Źródło:YouTube / Telewizja Republika
Z TV Republika znikną reklamy firm Adamed, Provident i Tarczyński – ustalił portal Wirtualne Media. Wycofaniem spotów grozi także Żabka. Reklamodawcy tłumaczą, że ich emisja na antenie stacji wynika z zakupu pakietu medialnego.

W ostatnich dniach na antenie Telewizji Republika wybrzmiało kilka skandalicznych wypowiedzi. Wszystko zaczęło się od „okrutnego żartu” o migrantach satyryka Jana Pietrzaka. Następnie z falą krytyki spotkały się słowa publicysty Marka Króla oraz posła Kukiz’15 Marka Jakubiaka.

Skutki skandali w TV Republika

Po tych wydarzeniach oburzeni internauci zwrócili się do firm, które reklamują się na antenie stacji. „Od jutra nie będzie już naszych reklam w TV Republika” – oświadczyła IKEA. Następnie decyzję o wycofaniu spotów podjął mBank. „Nie wspieramy działań tej stacji, dlatego wstrzymaliśmy emisję reklam” – ogłoszono.

Jak ustalił portal Wirtualne Media, wkrótce z Telewizji Republika znikną reklamy kolejnych marek. „Jesteśmy właśnie w trakcie rozmów z dostawcami na temat możliwości modyfikacji planów, tak by w najszybszym możliwym terminie zrezygnować z emisji reklam w stacji TV Republika” – przekazała serwisowi przedstawicielka Otodom. Ze stacji wycofa się także firma Adamed Pharma, sieć sklepów Media Expert oraz przedsiębiorstwo Tarczyński.

Znikną kolejne reklamy

„Wycofujemy wszystkie reklamy emitowane na kanałach TV Republika” – ogłosiła również spółka Pyszne.pl. Oświadczenie wystosowała też sieć sklepów Żabka, która – podobnie jak większość wymienionych firm – wskazała, że emisja spotów na antenie stacji jest wynikiem zakupu „większego pakietu medialnego” od Biura Reklamy Polsat Media.

twitter

Żabka wyraziła zrozumienie dla braku możliwości kontrolowania wypowiedzi zapraszanych gości, jednak wytknęła kierownictwu stacji i dziennikarzom brak natychmiastowej reakcji. „W przypadku braku takich działań, nie będziemy kontynuować współpracy marketingowej” – podkreślono. Spółka skierowała do TV Republika oficjalne pismo w tej sprawie i zapowiedziała prawdopodobny przegląd współpracy z innymi mediami.

Czytaj też:
Nowy cennik reklamowy TV Republika szokuje. Dane mówią same za siebie
Czytaj też:
Danuta Holecka prosi o datki dla TV Republika. Internauci porównują stację do TV Trwam

Źródło: Wirtualne Media / WPROST.pl / X