Michał Kaczoń FILM.COM.PL
Pomysł na projekt „Krzysztof Kieślowski odczytany na nowo – Plakaty do filmów w 20. rocznicę śmierci reżysera” zrodził się, gdy Pągowski ponownie obejrzał w telewizji „Przypadek”. Grafik współpracował z reżyserem przez prawie 15 lat. Stworzył plakaty do niemal wszystkich jego fabuł. – Nagle okazało się, że ten obraz zupełnie inaczej widzę – mówi artysta. – Dotarło do mnie, że oglądanie filmu z zamysłem skomentowania go w formie graficznej, gdy ma się 63 lata, jest zupełnie innym doświadczeniem, niż gdy robiło się to, mając lat dwadzieścia kilka. Człowiek ma zupełnie inne przeżycia, zaczyna zauważać zupełnie inne rzeczy. Uznałem, że chciałbym ponownie skomentować ten film. Skontaktowałem się z Ireną Strzałkowską ze studia Tor, która ochoczo podeszła do tego pomysłu. Grafik obejrzał resztę dzieł reżysera. – Kiedy skończyłem, wpadło mi do głowy, że chętnie stworzyłbym całą serię plakatów, nie tylko do fabuły, ale też do dokumentów, etiud… Chciałem zmierzyć się na nowo z twórczością Krzysztofa, skomentować ją przez pryzmat całego mojego życia. A poza tym nikt tego wcześniej nie zrobił. I to mnie fascynuje – dodaje Pągowski.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.