Metafizyka Witkacego
„Metafizyka dwugłowego cielęcia”, reż. Natalia Korczakowska, Teatr Studio w Warszawie
Status Witkacego jest zagadkowy. Wątpię żeby dzisiejsi nastolatkowie, tak jak moje pokolenie zaczytywali się w „Pożegnaniu jesieni” czy „W małym dworku”. Ten „polski Beckett”, pozostał jednak ważnym punktem odniesienia. Groteska w teatrze – to Witkacy, językowe igraszki – znowu on, literackie narkotykowe odloty – zawsze Witkacy. „Metafizyka dwugłowego cielęcia” przez lata była u nas dramatem niemal zapomnianym. Inaczej niż w „Matce” czy w „Mątwie” Witkacy dystansuje się w nim od przesłania, tezy, ideologii – a przecież akurat ten pisarz zawsze był u nas czytany politycznie, symbolicznie. Adaptacja w reżyserii Natalii Korczakowskiej w Teatrze Studio jest spektaklem dwuznacznym. Irytuje i fascynuje jednocześnie.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.