Energia wykorzystywana do ładowania baterii samochodowych na stacjach PGE pochodzi w 100 proc. ze źródeł odnawialnych. PGE poinformowała o tym we wrześniu, podczas kongresu ekonomicznego w Krynicy. Skąd pewność, że prąd płynący z ładowarki faktycznie jest „zielony”?
Z wody, wiatru, słońca
Operatorem ładowarek aut elektrycznych jest PGE Nowa Energia, spółka z Grupy PGE, która jest odpowiedzialna za rozwój elektromobilności. W grupie znajduje się także inna spółka, PGE Energia Odnawialna, która prowadzi działalność w obszarze odnawialnych źródeł energii. W wytwarzaniu czystego i ekologicznego prądu w Polsce nie ma sobie równych. Spółka posiada 14 farm wiatrowych, 29 elektrowni wodnych, cztery elektrownie szczytowo-pompowe oraz farmę fotowoltaiczną na Górze Żar. Obecnie łączna moc zainstalowana wszystkich obiektów wynosi 2188,9 MW.
Czysty prąd z ładowarek to dobra wiadomość dla kierowców elektryków, bo podkreśla dbałość operatora o środowisko. – Sukcesywnie zmieniamy oblicze Grupy Kapitałowej PGE, tym samym całej energetyki, w kierunku coraz bardziej zielonej energii – mówi Henryk Baranowski, prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej. – Już dziś jesteśmy liderem w zakresie wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych i naszym celem jest umacnianie tej pozycji. Rozwijamy morską energetykę wiatrową i projekty fotowoltaiczne, więc ten wolumen zielonej energii będzie coraz większy – dodaje. Podczas prezentacji unikalnej usługi zaprezentowano certyfikat pochodzenia energii z odnawialnych źródeł w wolumenie 370 MWh. Eksperci oceniają, że wystarczy to do zaspokojenia popytu na ładowanie baterii samochodów elektrycznych na stacjach PGE do końca 2019 r. W kolejnych latach wraz ze wzrostem liczby nowych punktów ładowania samochodów elektrycznych wolumen energii elektrycznej produkowanej ze źródeł odnawialnych będzie stale powiększany.
Coraz więcej stacji
PGE Nowa Energia dysponuje ponad 50 punktami ładowania w 14 miastach w Polsce, ale ta liczba będzie stale rosnąć. We wrześniu spółka podpisała dwa listy intencyjne na rozbudowę infrastruktury stacji ładowania. Jeden z nich z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, drugi z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Obie umowy stwarzają pole do współpracy, w wyniku której na mapie Polski będą się pojawiać nowe stacje ładowania. Wśród pierwszych 10 lokalizacji omawianych z ZUS są Kielce, Nowy Sącz i Tarnobrzeg. W przypadku województwa łódzkiego strony wstępnie uzgodniły potencjalne lokalizacje 15 stacji.
W ostatnim miesiącu spółka odnotowała ponad 1,5 tys. sesji ładowania aut elektrycznych na swoich stacjach. Po uruchomieniu stacji ładowania wzrasta wartość nieruchomości, na której stoi urządzenie, poprawia się rozpoznawalność miejsca. Dlatego rośnie liczba właścicieli nieruchomości zainteresowanych współpracą i postawieniem stacji ładowania.
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.