Jak technologie zmieniły rynek płatności cyfrowych?
Innowacyjne technologie trafiły w Polsce na bardzo podatny grunt. Jesteśmy rynkiem, który może się pochwalić akceptacją transakcji zbliżeniowych w każdym terminalu płatniczym. Polska to jeden z bardziej zaawansowanych krajów, jeśli chodzi o innowacje w płatnościach, a konsumenci są na te nowości otwarci. Coraz chętniej płacimy mobilnie – za pomocą smartfona, inteligentnego zegarka czy opaski. Już teraz w gronie polskich posiadaczy kart Visa płatności mobilne rosną 20 razy szybciej niż wszystkie inne płatności Visa.
Eko to dziś najsilniejszy trend – czy jako firma działacie w tym obszarze?
Jako organizacja aktywnie uczestniczymy w promowaniu i wdrażaniu koncepcji zrównoważonego rozwoju na wielu poziomach. Płatności cyfrowe umożliwiają nam monitorowanie i analizę wpływu człowieka na środowisko naturalne. Dzięki współpracy z organizacjami pozarządowymi, przedsiębiorcami i bankami Visa buduje świadomość ekologiczną wśród konsumentów i wiedzę na temat śladu środowiskowego związanego z ich nawykami zakupowymi.
Płatności cyfrowe ułatwiają korzystanie z transportu zorganizowanego – pomagają miastom w połączeniu wszystkich form transportu – autobusów, pociągów, metra i usług współdzielenia pojazdów, a także umożliwiają błyskawiczne opłacanie parkingów czy punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Mogą one również dostarczyć miastom informacji, które pozwalają zmniejszyć zatory komunikacyjne, przyczyniając się tym samym do poprawy jakości życia milionów mieszkańców.
Jak będą wyglądać płatności cyfrowe za pięć lat?
Spodziewamy się, że w przyszłości coraz powszechniej będziemy mieć do czynienia z biometrycznymi metodami uwierzytelniania płatności, np. za pomocą odcisku palca lub skanu tęczówki. Już dziś wybrane banki w Polsce testują tę technologię. Coraz większą rolę odgrywać będzie też sztuczna inteligencja i internet rzeczy, dzięki którym podłączone do internetu przedmioty codziennego użytku pozwolą na dokonywanie płatności. Na przykład lodówka umożliwi automatyczne zamówienie brakujących produktów spożywczych w sklepie internetowym, a samochodem zapłacimy na stacji benzynowej bez konieczności wychodzenia z pojazdu. Według prognozy Gartner już w roku 2021 aż 25 mld urządzeń na świecie będzie połączonych z internetem, co sprawi, że wzrośnie popyt na płatności cyfrowe. Zadaniem Visa jest ułatwienie konsumentom korzystania z płatności z dowolnego miejsca, przy gwarancji ich bezpieczeństwa.
…KAŻDEGO DNIA VISA łączy ze sobą miliony konsumentów i sprzedawców dzięki 3,4 mld kart, które są akceptowane w blisko 61 mln punktów sprzedaży detalicznej w ponad 200 krajach i terytoriach zależnych.
5. miejsce zajęła Visa w rankingu najcenniejszych marek przeprowadzonym przez BrandZ Top 100
Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App Store i Google Play.