Gimnazja i licea walczą o uczniów. Dobry PR pomoże?

Gimnazja i licea walczą o uczniów. Dobry PR pomoże?

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
"Gazeta Wyborcza" pisze, że gimnazja i licea zmagają się z niżem demograficznym. Coraz częściej reklamują się więc w internecie, kinach i na ulicach, czasem sięgają też po pomoc specjalistów, np. agencji PR.
Dr Jacek Trębecki, specjalista od wizerunku z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu stwierdził w rozmowie z gazetą, że szkoły wchodzą na ścieżkę komercyjnej walki. - Jeśli jestem zdziwiony, to tylko tym, iż dzieje się to dopiero teraz - dodał. - Byle tylko nie poszło to w stronę desperacji, tak jak w przypadku niektórych prywatnych uczelni wyższych, które kuszą przyszłych studentów możliwością wylosowania laptopa czy wycieczki - dodał.

"Gazeta Wyborcza" przypomina reklamy, jakie pojawiły się w ostatnim czasie. Jedna z nich dotyczy II LO w Bochni. Reklamę wyprodukowano na zlecenie starostwa powiatowego, a występuje w niej Krzysztof Buczek, mistrzowi Europy i wicemistrzowi świata w karate tradycyjnym, który na co dzień jest uczniem II LO. W reklamie zaprezentował swoje umiejętności. Gazeta zauważa, że starostwo w Bochni ma wprawę w reklamowaniu szkół. Ubiegłoroczny spot obejrzało w internecie niemal 100 tys. osób.

Gazeta Wyborcza