"Jeśli pacjent nie uzyska pomocy lekarza, powinien natychmiast dzwonić na naszą infolinię"

"Jeśli pacjent nie uzyska pomocy lekarza, powinien natychmiast dzwonić na naszą infolinię"

Dodano:   /  Zmieniono: 4
"Jeśli pacjent nie uzyska pomocy lekarza, powinien natychmiast dzwonić na naszą infolinię" (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Jak informuje TVP Info, rzecznik praw pacjenta, Krystyna Barbara Kozłowska, oferuje pomoc pacjentom. – Jeśli pacjent nie uzyska pomocy lekarza, powinien natychmiast dzwonić na naszą infolinię – powiedziała. – Będziemy interweniować i wpływać na świadczeniodawców, by udzielali usług zdrowotnych – dodała.
W sytuacji, kiedy pacjent nie uzyska pomocy w swojej przychodni POZ, może zgłosić się do nocnej pomocy lekarskiej, która będzie czynna przez całą dobę, bądź do szpitala albo Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (SOR) oraz na izbę przyjęć.

– Jeżeli pacjenci nie otrzymają świadczenia (...), proszę natychmiast dzwonić na naszą bezpłatną infolinię, która jest czynna od godz. 9 do 21 po numerem 800 190 590 – można się dodzwonić z każdego telefonu. Tu będą udzielane informacje, gdzie jest najbliżej położone miejsce, gdzie udzielane są świadczenia lub gdy będzie odmowa ich udzielenia – pracownicy będą kontaktowali się z placówką i wpływali na świadczeniodawców, by pacjenci otrzymali pomoc – wyjaśniła Kozłowska. 

W związku z fiaskiem negocjacji z Ministerstwem Zdrowia, Porozumienie Zielonogórskie zapowiedziało, że lekarze zrzeszeni w tej organizacji nie otworzą gabinetów lekarskich po 1 stycznia.

TVP Info