Obama stawia na internet, internet stawia na Obamę

Obama stawia na internet, internet stawia na Obamę

Dodano:   /  Zmieniono: 
Barack Obama (fot. EPA/JIM LO SCALZO/PAP) 
Sztab wyborczy ubiegającego się o reelekcję prezydenta USA Baracka Obamy postawił na kampanię w internecie, gdzie obecny prezydent USA wygrywa ze swoim wyborczym rywalem z Partii Republikańskiej Mittem Romneyem. Obecny gospodarz Białego Domu jest nie tylko bardziej aktywny, ale także bardziej popularny w sieci od kandydata Republikanów - pokazuje sondaż ośrodka Pew Research Center. Obama zdecydowanie wygrywa z Romneyem walkę na liczbę zwolenników na Facebooku, Twitterze czy portalu YouTube.
Z sondażu Pew Research wynika, że w okresie od 7 do 14 czerwca sztab wyborczy Obamy publikował dziennie w internecie 29 nowych wiadomości, Romneya - zaledwie jedną. Oficjalna strona internetowa oraz blog urzędującego prezydenta USA były uaktualniane średnio osiem razy dziennie, czyli dwukrotnie częściej niż jego republikańskiego oponenta.

Obama zdecydowanie wygrywa z Romneyem na Facebooku. Na początku czerwca liczba użytkowników, którzy śledzili stronę amerykańskiego prezydenta wzrosła do 27,5 mln, podczas gdy w przypadku Romneya było to 2,9 mln. Z kolei na Twitterze za wpisami z konta Obamy podążało 18 mln użytkowników - Romney w tym samym czasie miał 787 080 śledzących go użytkowników. W porównaniu do Romneya sztab wyborczy Obamy opublikował dwa razy więcej filmów na portalu YouTube.

Wiadomości kandydatów na prezydenta publikowane przez nich na internetowych portalach najczęściej dotyczyły gospodarki, ale nie był to temat, który wzbudzał największe zainteresowanie użytkowników. Na Twitterze wpisy prezydenta Obamy na temat imigracji były czterokrotnie częściej powtarzane niż te o gospodarce.

Z sondażu wynika, że sztab Obamy miał konta na platformach: Facebook, Google+, Pinterest, Tumblr, YouTube, Flickr, Instagram, Spotify oraz dwa konta na Twitterze. To prawie dwa razy więcej od Romneya, który w okresie przeprowadzania badania obecny był na portalach: Facebook, Twitter, YouTube, Flickr i Google+. Obecnie sztab wyborczy Republikanina ma także konta na Tumblr i Spotify.

PAP, arb