Ofensywa Apple

Dodano:   /  Zmieniono: 
Amerykański koncern przedstawił w zeszłym tygodniu na specjalnej konferencji prasowej iPada 4 i iPada Mini. W Polsce oba dostępne będą od 2 listopada. Mini ma 7,9-calowy ekran i szczególnie ważne zadanie do wykonania. Odciągnąć uwagę konsumentów od ofensywy Microsoftu, której głównymi elementami są Windows 8 i tablet Surface. Czy mu się uda? Od 9,7-calowego iPada trzeciej generacji Mini różni się ponaddwukrotnie mniejszą wagą, nieco smuklejszą sylwetką (7,2 mm) i cienkimi bocznymi ramkami, dzięki czemu można go wygodnie trzymać jedną ręką. Technologicznie przypomina iPada 2: także napędza go procesor A5, a wyświetlacz ma rozdzielczość 1024 x 768. Korzysta jednak już z nowego złącza Lighting. Czas pracy na baterii: 10 godzin. Ceny: od 1449 zł (16 GB, tylko wi-fi) do 2749 zł (64 GB, 3G/LTE). Jego większy brat – iPad 4 – otrzymał nowy procesor, A6X, dzięki któremu ma być dwukrotnie szybszy od poprzednika, oraz złącze Lighting. Ceny: od 2199 zł (16 GB, tylko wi- -fi) do 3499 zł (64 GB, 3G/LTE).

Oba iPady szybciej niż poprzednie modele łączą się przez wi-fi, a przeprojektowany modem LTE (do superszybkiego internetu) ma szansę działać także w europejskich sieciach komórkowych.

OS

Więcej możesz przeczytać w 44/2012 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.