Chude życie, tłusty portfel

Chude życie, tłusty portfel

Dodano:   /  Zmieniono: 2
Pół Polski ma problem z nadwagą. Na brzuchach Polaków rośnie branża dietetyków, instruktorów fitness i producentów leków odchudzających. Jak zarabiają?

Sprzedałaś się”, „myślałam, że jesteś jedną z nas”, „miałaś nas motywować, a nie być celebrytką”– takie negatywne komentarze pojawiły się pod okładką jednego z magazynów o gwiazdach. Na niej Ewa Chodakowska – znana z telewizji śniadaniowych instruktorka fitness, autorka programów odchudzających nazywana „trenerką wszystkich Polek”. – Jakim prawem? Przecież to tylko okładka, środek przekazu. Potrzeba dotarcia tam, gdzie nie dociera Facebook! – odparowała swoim fanom. Przecierała oczy ze zdziwienia, czytając o tym, że się sprzedała. A jednak nie da się zaprzeczyć, że zarabia na chudnięciu Polaków. Od niedawna jest ambasadorką marki Adidas, wystąpiła w reklamach Play i LG. Jej książkę kupiło ponad 100 tys. osób, płyta z muzyką do ćwiczeń trafiła do dziesiątki najlepiej sprzedających się płyt w kraju, a za promocją trenerki stoją producenci sprzętu sportowego i suplementów diety. Chodakowska jest najbardziej medialnym przykładem tego, że branża fitness przeżywa w Polsce prawdziwy boom.

Jerzy Wałach z Centrum Leczenia Otyłości w Krakowie praktycznie co roku otwiera nową placówkę. Konrad Gaca jesienią poprowadzi w Polsacie program „Fat Killers. Zabójcy tłuszczu”, w którym będzie odchudzał Polaków na wizji. Na razie robi to przez internet, z czego korzysta 1200 osób. Telefony urywają się u dr. Janusza Orzelskiego z sekcji chirurgii otyłości w gdańskim szpitalu Swissmed. Pacjent zostawia u niego równowartość kilku średnich krajowych. Z kolei rynek odchudzających suplementów diety jest już wyceniany na ponad 100 mln zł. Lekarze biją na alarm. 60 proc. Polaków ma nadwagę, a co szósty z nas jest otyły. Problem dotyczy nie tylko ludzi w średnim wieku. Nasze dzieci należą do najgrubszych w całej Unii – co trzeci polski 11-latek ma nadwagę. Nic dziwnego, że fitness-biznes tyje z każdym rokiem.

Killer-kasa

Więcej możesz przeczytać w 33/2013 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

 2

Czytaj także