Szkoda, że później niż wcześniej (aktl.)

Szkoda, że później niż wcześniej (aktl.)

Dodano:   /  Zmieniono: 
"Lepiej późno niż wcale" - powiedział otwierając tunel pod Wisłostradą prezydent Warszawy Lech Kaczyński.
"Tunel będzie służył warszawiakom wiele dziesiątków lat. Roczne opóźnienie to niewiele" - dodał. Prezydent Kaczyński podkreślił, że tunel spełnia warunki bezpieczeństwa.

Na początku przyszłego roku miasto przedstawi plan zagospodarowania terenu nad tunelem. "Być może powstanie tu centrum wystawiennicze lub muzeum" - powiedział Kaczyński.

Budowa tunelu zaczęła się w kwietniu 2001 r. Jego otwarcie odwlekano już kilkakrotnie. Blisko roczne opóźnienie oddania tunelu do użytku wynikło z konieczności dostosowania obiektu do  wymogów bezpieczeństwa, stawianych przez straż pożarną. Strażacy mieli poważne zastrzeżenia m.in. do działania systemu wentylacji, oświetlenia i komunikatów głosowych. Inwestor musiał dostosowywać tunel do norm bezpieczeństwa: m.in. wzmocniono sygnał łączności radiowej dla ratowników, wykonano sygnalizację świetlną dla  kierowców przed tunelem informującą o niebezpieczeństwie, poprawiono także zaopatrzenie wodne oraz możliwości dojazdu służb ratowniczych do tunelu.

Dwunawowy tunel drogowy o trzech pasach ruchu w każdą stronę, o  długości 930 m w kierunku południowym i 889 m w kierunku północnym ma usprawnić ruch na lewobrzeżnej części Wisłostrady oraz odciążyć Trasę Świętokrzyską. Budowa tunelu kosztowała ok. 210 mln zł, czyli 30 mln zł więcej niż planowano.

Tunel Świętokrzyski wybudowano na zlecenie spółki Trasa Świętokrzyska sp. z o.o., działającej w imieniu samorządu warszawskiego. Wykonawcą projektu jest Hydrobudowa-6 SA

rp, pap