FILMY

Dodano:   /  Zmieniono: 

„GLORIA” - MIKROKOSMOS KOBIETY

Kobieta na skraju

Wniektóre poranki nie jestem. I w niektóre popołudnia też nie” – odpowiada tytułowa „Gloria” na pytanie, czy zawsze jest radosna. Bo zwykle nie jest. Sebastián Lelio tworzy piękny, przejmujący portret dojrzałej kobiety. Rozwiany włos po trwałej ondulacji, zachrypnięty głos, okulary. Bohaterka dobiega do sześćdziesiątki. Jej dni wyglądają podobnie. Praca, dom, sen. A raczej próba zaśnięcia wśród krzyków i kłótni sąsiadów. Czasem Gloria dzwoni do dorosłych dzieci, ale one nie mają dla niej czasu. Żyje we własnym mikrokosmosie, z boku pogrążonego w protestach społeczeństwa Chile. Kobieta nie traci jednak wiary w swoje prawo do szczęścia. Kiedy nikt nie słyszy, śpiewa w samochodzie, wieczorami wypuszcza się na dancing, gdzie tańczy i poznaje mężczyzn, którzy jak ona postanowili pokonać smugę cienia. Lelio maluje pejzaż emocjonalny Glorii. Opowiada o jej desperackiej walce o bliskość i nadziei na miłość. Ale też o tym, co okazuje się najważniejsze: prawie do bycia sobą i próbie zachowania godności. Genialną kreację, na miarę heroin Almodóvara, tworzy tu nagrodzona na festiwalu w Berlinie Paulina García. „Glorią” chilijski reżyser świetnie wpisał się w nurt opowieści o dojrzałych ludziach. Portretuje zwyczajną bohaterkę, na co dzień niewidoczną. Udało mu się uchwycić całą gamę uczuć i pokazać dramat, który codziennie przeżywają miliony osób. Nie tylko w Chile.

„GLORIA”, REŻ. SEBASTIÁN LELIO, ART HOUSE

1. „Pięćdziesiąt twarzy Greya”

reż. Sam Taylor- -Johnson

UIP

2. „SpongeBob: na suchym lądzie”

reż. Paul Tibbitt

UIP

3. „Snajper”

reż. Clint Eastwood

ENTERTAINMENT POLSKA

4. „Pingwiny z Madagaskaru”

reż. Simon J. Smith, Eric Darnell

IMPERIAL CINEPIX

5. „Baranek Shaun”

reż. Richard Starzak, Mark Burton

MONOLITH

6. „Kingsman: tajne służby”

reż. Matthew Vaughn

IMPERIAL - CINEPIX SP Z O.O.

7. „Barbie: superksiężniczki”

reż. Ezekiel Horton

UIP

8. „Tajemnice lasu”

reż. Rob Marshall

DISNEY

9. „Wkręceni 2”

reż. Piotr Wereśniak

INTERFILM

10. „Anioł śmierci”

reż. Tom Herder

BEST FILM

DANE WEDŁUG STATYSTYK MULTIKINA DOTYCZĄ OKRESU 20-22.02.2015

Znamię

„WILKOŁACZE SNY” to przewrotny horror. Jonas Alexander Arnby opowiada o życiu rybackiej wioski. Społeczności, gdzie wszyscy wszystko o sobie wiedzą. W tym świecie 19-latka dowiaduje się, że jest wilkołakiem. Wilkołactwo reżyser traktuje jak znamię, które wzbudza strach i agresję. I pokazuje właśnie rodzenie się agresji.

„WILKOŁACZE SNY”, REŻ. JONAS ALEXANDER ARNBY, VIVARTO

Przemoc w domu

„POD OCHRONĄ” to historia kobiety, która próbuje wyzwolić się z zaklętego kręgu przemocy domowej. Lerman rejestruje zarówno strach, jak i siłę matki, która postanawia ratować siebie i synka. Również dzięki zdjęciom Wojciecha Staronia całość sprawia wrażenie podglądania przez dziurkę od klucza: z dystansem, ale uważnie. Kameralny, przejmujący film.

„POD OCHRONĄ”, REŻ. DIEGO LERMAN, SNH

Więcej możesz przeczytać w 10/2015 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

-
 0

Czytaj także