Nowoczesne metody kształcenia, czyli jakie?

Dodano:
Nasi internauci idą z duchem czasu. Zdecydowana większość z nich uważa nowoczesne metody kształcenia za skuteczne. Z naszej ankiety wynika jednak, że nie wszystkie są powszechnie stosowane, np. mniej niż połowa respondentów zetknęła się z zajęciami prowadzonymi na żywo przez Internet.

70 proc. respondentów miało okazję uczestniczyć w zajęciach opartych na 

pracy grupowej

i zaledwie co piąty badany uważa tę metodę za nieskuteczną. Podobnie z 

burzą mózgów

– z tym sposobem nauki zetknęła się zdecydowana większość użytkowników naszego serwisu, którzy odpowiedzieli na pytania ankiety (67 proc.) i nie przypadła ona do gustu zaledwie 10 proc. z nich.

Zajęcia prowadzone na odległość

nie są już tak powszechnie stosowane. Aż 42 proc. internautów nigdy nie uczestniczyło w tego typu zajęciach. Mimo to aż 71 proc. jest zdania, że metoda ta jest skuteczna. Również

wykłady transmitowane w telewizji edukacyjnej

należą do rzadkości. Miało z nimi kontakt niecałe 40 proc. respondentów. Jednak internauci są do nich nastawieni bardziej sceptycznie niż do edukacji na odległość. W ich skuteczność wierzy mniej niż połowa (42 proc.). Okazuje się, że również więcej osób nigdy nie uczestniczyło w 

zajęciach prowadzonych na żywo w Internecie

(57 proc.) niż brało w nich udział (42 proc.), jednak zdecydowanie więcej wierzy w ich efektywność (67 proc.). Z kolei z 

prezentacją multimedialną

zetknęło się 60 proc. i aż 70 proc. uważa że przynosi ona dobre efekty.

Zarówno

symulacja komputerowa

, jak i 

case study

są narzędziami, które znalazły swoje miejsce we współczesnej edukacji. Pierwszego z nich doświadczyło 57 proc. naszych internautów, drugiego - 53 proc.. Oba cieszą się opinią skutecznych (odpowiednio 75 i 85 proc. głosów na tak). Jeśli chodzi o 

zajęcia zilustrowane filmowo/ wideo

, tyle samo osób miało z nimi kontakt, co i nigdy się z nimi nie zetknęło, jednak zdecydowana większość uważa je za efektywne (82 proc.).

Nasi internauci zauważyli jednak, że są zajęcia, które lepiej prowadzić w tradycyjny sposób. Na przykład doświadczenia z chemii trudno przeprowadzić przez Internet.

Inny użytkownik wyraził opinię, że skuteczność nowoczesnych rozwiązań w edukacji zależy w dużej mierze od tego, jak prowadzone są zajęcia, a nie od tego, jakich narzędzi się używa. "Można stosować nawet najlepsze technologie, ale jeśli nauczyciel nie będzie miał odpowiedniego przygotowania, to nici z nauki. W Polsce ciągle uczy się za mało nowocześnie. Nauczyciele nie wiedzą po prostu, jak to robić, jak przyciągnąć uwagę uczniów", napisał internauta.

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...