Minister nie przekonała Nauczycieli Roku. „Nie ma mowy o kompromisie”

Minister nie przekonała Nauczycieli Roku. „Nie ma mowy o kompromisie”

Dodano:   /  Zmieniono: 
Anna Zalewska
Anna Zalewska
W czwartek doszło do spotkania minister Anny Zalewskiej z laureatami plebiscytu na Nauczyciela Roku, organizowanego przez „Głos Nauczycielski” i MEN. Wśród zaproszonych osób znaleźli się także sygnatariusze listu przeciwko reformie edukacji planowanej przez resort.

Jak informuje „Głos Nauczycielski” na początku listopada dziewięć spośród wyróżnionych w plebiscycie osób wystosowało do minister Anny Zalewskiej list. Jego sygnatariusze sprzeciwiali się planowanej reformie edukacji. Jak przekonywali, czas przewidziany na wprowadzenie w życie reformy ustroju szkolnego jest nierealny. Minister początkowo planowała się spotkać z pedagogami, potem jednak spotkanie odwołała. Ostatecznie doszło do niego w miniony czwartek.

Podczas trwającej ponad dwie godziny dyskusji Anna Zalewska przekonywała nauczycieli, że forsowana przez nią reforma edukacji jest propozycją przemyślaną i kompletną. Ci jednak mieli zostać nieprzekonani. Dariusz Kulma, matematyk, Nauczyciel Roku 2011 w komentarzu udzielonym dziennikarzom po spotkaniu przyznał, że są wprawdzie punkty, w których nauczyciele zgadzają się z minister, jak np. zmiana sposobu przygotowywania do zawodu. – Ale poza tym żadna z proponowanych przez nią zmian, zwłaszcza forsowanych w takim tempie, nie poprawi jakości polskiej edukacji – wskazał.

Krótkowzroczne podstawy

Wśród obiekcji powtarzała się także kwestia podstaw programowych. Joanna Urbańska, nauczycielka chemii, biologii i fizyki nagrodzona tytułem Nauczyciela Roku 2016 tłumaczyła, że konieczne jest patrzenie na proces kształcenia jako całość, tymczasem na razie poznamy podstawy programowe wyłącznie dla podstawówki. –  – podsumował Kulma. Jak zaznaczył, spotkanie posłużyło minister głównie do przedstawienia własnego punktu widzenia.

Czytaj też:
Zalewska: Gdy protestowali nauczyciele, a w zasadzie politycy, odbieraliśmy maile z poparciem reformy

Źródło: Głos Nauczycielski, Gazeta Wyborcza