Archeologowie też stawiają na e-learning

Archeologowie też stawiają na e-learning

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. stock.xchng
Z dobrodziejstw kształcenia przez internet korzystają także archeologowie. Na początku grudnia zakończyło się pierwsze ogólnoeuropejskie szkolenie w ramach projektu „Uczenie na odległość jako narzędzie transferu wiedzy w dziedzinie ochrony i zarządzania dziedzictwem archeologicznym”.
Szkolenie zostało sfinansowane przez fundusz unijny Leonardo da Vinci II. Wzięło w nim udział kilkudziesięciu pracowników służb konserwatorskich z całej Polski i studentów ostatnich dwóch lat studiów magisterskich.

Kurs trwał jednocześnie w kilku krajach partnerskich. Brały w nim udział jednostki naukowe z Niemiec, Łotwy, Holandii, Szwecji, Wielkiej Brytanii. Polska pełniła kluczową rolę w przedsięwzięciu – prof. Arkadiusz Marciniak z Instytutu Prahistorii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu (UAM) i dr Jacek Marciniak z Wydziału Matematyki i Informatyki UAM koordynowali projekt odpowiednio od strony merytorycznej i informatycznej.

 „Nasz kurs spotkał się z pozytywnym odzewem ze strony dużej grupy konserwatorów zabytków. To przede wszystkim osoby, które skończyły studia 20-30 lat temu i nie mają styczności z nowinkami świata archeologicznego i ze środowiskiem akademickim. Nie są zaznajomione z rozwiązaniami obowiązującymi w ramach zjednoczonej Europy, ale bardzo chciałyby poszerzyć swoją wiedzę" – wyjaśnia prof. Arkadiusz Marciniak, koordynator projektu.

Kurs cieszył się tak dużą popularnością, że do udziału w kolejnych jego odsłonach zgłosili się nowi chętni.

„Idea programów europejskich polega nie tylko na wykonaniu programu i rozliczeniu się z niego, ale na dalszym wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w życie i unowocześnianiu polskiej nauki. Dlatego chcemy dystrybuować bezpłatnie materiały kursowe pośród polskich uczelni i innych instytucji na zasadzie Creative Commons. Niestety platformę informatyczną i wsparcie merytoryczne placówki muszą już zapewnić we własnym zakresie" – mówi prof. Marciniak.

PAP, im

 

 0

Czytaj także