Coraz więcej e-learningu w szkołach

Coraz więcej e-learningu w szkołach

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot.: sxc.hu
Rozwój Internetu spowodował szybki rozwój e-learningu. Zmiany nastąpiły także w kursach internetowych. Nudne, tekstowe kursy zamieniły się w multimedialne kursy, wykorzystujące animację, dźwięki, filmy.
Biegłość w korzystaniu z serwisów i narzędzi internetowych pokazuje, że młode osoby są obecnie doskonale przygotowane do wykorzystywania technik ICT w edukacji. Co więcej, korzystanie z komputerów i Internetu dla młodych osób wciąż jest fascynujące i sprawia im przyjemność. Daje to ogromny potencjał do wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie edukacji.

Myśląc o przyszłości e-learningu w Polsce należy się właśnie zastanowić się nad potencjalnymi grupami odbiorców e-kursów w przyszłych latach. Warto zwrócić szczególną uwagę na młode osoby, ponieważ są one największym potencjalnym odbiorcą e-edukacji w najbliższych latach.

Według opublikowanego w 2009 r. raportu IAB Polska (Internet 2008. Polska. Europa. Świat) odsetek użytkowników Internetu w grupie wiekowej 15-19 lat wynosił w 2009 roku Polsce aż 96%. Wśród osób w wieku 20-24 lat odsetek ten wynosił 88 proc.

Wysoki wskaźnik liczby użytkowników Internetu wziął pod uwagę dr Andrzeja Wodecki, który w swojej książce „E-learning wobec trendów demograficznych w Polsce i na Świecie" przewiduje dynamiczny rozwój aplikacji i urządzeń mobilnych, w szczególności podłączonych do Internetu i e-bibliotek czytników książek elektronicznych (e-papier), co w efekcie prowadzi do dostępu do wiedzy zawsze i wszędzie.

Ten trend potwierdzają  także badania naukowców uniwersytetów Stanford, Harvard Business School oraz Innosight Institute. Są oni zdania, że około 2019 r. amerykańscy uczniowie szkół średnich będą połowę szkolnego czasu spędzać przed komputerami. Spowodują to zarówno niższe  ceny kursów online a także lepsze dopasowanie do indywidualnego stylu nauczania. Zmiany te mogą dotyczyć również polskiej szkoły w 2030 r.

Eksperci spodziewają się także gwałtownego rozwoju tzw. społecznego uczenia się (social learning). Tym bardziej, że badania Masie Center wskazują , że ponad 3/4 organizacji używa, albo planuje zacząć wykorzystywać mechanizmy social learning w swojej praktyce biznesowej.

j. cz / edunews.pl