Zespół studentów ze Szkoły Głównej Handlowej po raz drugi został zwycięzcą konkursu marketingu internetowego Google Online Marketing Challenge w strefie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Dobre miejsce zajęła też drużyna z poznańskiego Uniwersytetu Adama Mickiewicza. Światowym zwycięzcą tegorocznej edycji jest Uniwersytet Zachodniej Australii.
Konkursowym zadaniem było opracowanie skutecznej kampanii marketingowej w internecie dla wybranej lokalnej firmy. Polscy laureaci, wśród których znaleźli się: Barbara Feliszek, Aleksandra Puchta, Antoni Rościszewski, Piotr Miąskiewicz i Marek Pyra, wybrali jedną ze szkół tańca.
Każdy z startujących w konkursie zespołów otrzymał na przygotowanie reklamy w programie Google AdWords ekwiwalent 200 dolarów. Studenci musieli przygotować strategię kampanii, przeprowadzić ją, a następnie przeanalizować wyniki i przedstawić firmie plan działań w przyszłości. Na wdrożenie strategii zespoły miały trzy tygodnie.
Raporty zespołów uczestniczących w konkursie oceniało międzynarodowe jury z renomowanych uczelni na świecie. We wstępnej selekcji, w której wyłoniono 150 zespołów, wykorzystano specjalny algorytm, uwzględniający efekty kampanii w zwiększeniu liczby kliknięć prowadzących do witryny i aktywności na stronie. 15 najlepszych spośród nich jury poddało ostatecznej ocenie.
Organizator konkursu Alex Gibelalde chwali polskich uczestników i ich wiedzę teoretyczną i praktyczną. - Polska jest krajem, z którego najwięcej zespołów dostało się do grona finalistów. Widać, jak dobrą pracę w tym zakresie wykonały polskie uczelnie, czego najlepszym przykładem jest warszawskie SGH, które zostało zwycięzcą konkursu w regionie EMEA już drugi rok z rzędu - podkreślił.
W drodze do sukcesu polskie zespoły musiały pokonać tysiące konkurentów. W Online Marketing Challenge, jednym z największych na świecie konkursów uniwersyteckich, wzięło udział 3 tys. zespołów z 65 krajów. Rok temu, w drugiej edycji, startowało 2187 zespołów z 57 państw.
em, PAP - Nauka w Polsce
Każdy z startujących w konkursie zespołów otrzymał na przygotowanie reklamy w programie Google AdWords ekwiwalent 200 dolarów. Studenci musieli przygotować strategię kampanii, przeprowadzić ją, a następnie przeanalizować wyniki i przedstawić firmie plan działań w przyszłości. Na wdrożenie strategii zespoły miały trzy tygodnie.
Raporty zespołów uczestniczących w konkursie oceniało międzynarodowe jury z renomowanych uczelni na świecie. We wstępnej selekcji, w której wyłoniono 150 zespołów, wykorzystano specjalny algorytm, uwzględniający efekty kampanii w zwiększeniu liczby kliknięć prowadzących do witryny i aktywności na stronie. 15 najlepszych spośród nich jury poddało ostatecznej ocenie.
Organizator konkursu Alex Gibelalde chwali polskich uczestników i ich wiedzę teoretyczną i praktyczną. - Polska jest krajem, z którego najwięcej zespołów dostało się do grona finalistów. Widać, jak dobrą pracę w tym zakresie wykonały polskie uczelnie, czego najlepszym przykładem jest warszawskie SGH, które zostało zwycięzcą konkursu w regionie EMEA już drugi rok z rzędu - podkreślił.
W drodze do sukcesu polskie zespoły musiały pokonać tysiące konkurentów. W Online Marketing Challenge, jednym z największych na świecie konkursów uniwersyteckich, wzięło udział 3 tys. zespołów z 65 krajów. Rok temu, w drugiej edycji, startowało 2187 zespołów z 57 państw.
em, PAP - Nauka w Polsce