SWPS uruchamia psychologię biznesu

SWPS uruchamia psychologię biznesu

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. Haras/Wikipedia
Od nowego roku akademickiego studenci Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej będą mogli studiować nową specjalność na kierunku psychologia - psychologię biznesu. Kandydaci mają do wyboru specjalizację z psychologii marketingu i zarządzania zasobami ludzkimi.
Unikalnym elementem tej specjalności jest połączenie biznesu z prawe. Studenci będą mieć zajęcia m.in. z prawa handlowego, prawa działalności gospodarczej, prawa pracy czy prawa własności intelektualnej. Studiujący na tej specjalności będą mieli też możliwość prowadzenia badań z profesorami ze Stanów Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii, wiodącymi w dziedzinie marketingu gospodarczego i politycznego, a także szansę realizowania projektów i zdobycia doświadczenia w firmach zajmujących się biznesem.

– Historia rozwoju uniwersytetów, zwłaszcza amerykańskich, pokazuje jak łączenie biznesu z nauką przyczynia się do rozwoju społecznego. Dzieje się to poprzez popularyzację wiedzy naukowej i techniki – mówi prof. dr hab. Andrzej Falkowski. – W SWPS kładziemy duży nacisk na rozwój praktycznych umiejętności oraz umożliwienie studentom zdobycia cennych kontaktów i doświadczeń. Wspieramy ich także w poszukiwaniach pracy. Podczas konferencji naukowych i kampanii medialnych promujemy wyniki najlepszych prac badawczych, dzięki czemu studenci mogą budować swój profesjonalny wizerunek – dodaje.

Współpraca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej z biznesem ma już swoją historię, a to głównie za sprawą Instytutu Psychologii Ekonomicznej. Jak informuje uczelnia, instytut skupia bardzo dobrą kadrę naukową, m.in. prof. Andrzeja Falkowskiego, dr. hab. Wojciecha Cwalinę, dr. Roberta Mackiewicza i dr Alicję Grochowską, a jego działalność polega głównie na rozwijaniu i realizowaniu projektów tworzonych wspólnie ze środowiskiem biznesowym w zakresie badań naukowych i dydaktyki. W jego ramach działa Katedra Psychologii Ekonomicznej specjalizująca się w doborze kadr do biznesu i organizacji pracy w firmie oraz Katedra Psychologii Marketingu badająca zachowania konsumenckie i tworzenie przekazów reklamowych.

Specjalność z psychologii biznesu będzie dostępna w ofercie uczelni od roku akademickiego 2010/2011. Jej absolwenci, w zależności od specjalizacji, na którą się zdecydują, będą ekspertami w dziedzinie zarządzania produktem i marką oraz zarządzania organizacją, specjalistami w dziedzinie przeprowadzania i interpretowania danych z badań rynku, tworzenia metod wpływania na konsumentów, konstruowania reklam czy wprowadzania i rozwoju strategii marketingowych. Absolwenci będą mogli znaleźć pracę w mediach, centrach badania rynku, agencjach reklamowych, PR i marketingowych, w firmach, organizacjach, instytucjach naukowo-dydaktycznych, bankowości czy kancelariach adwokackich.
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej kształci około 13,5 tys. studentów na 20 kierunkach interdyscyplinarnych studiów humanistycznych: w Warszawie, Wrocławiu, Sopocie, Poznaniu i Katowicach. Tradycją SWPS są cykle otwartych imprez naukowych, popularnonaukowych i kulturalnych. Częstymi gośćmi uczelni są światowej sławy naukowcy, znani artyści i przedstawiciele świata mediów. SWPS wspiera też rozwój sztuki realizując cykl wydarzeń Kultura Wysokich Napięć.

SWPS otrzymał najwyższą ocenę jakości kształcenia Państwowej Komisji Akredytacyjnej. Uczelnia posiada uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora nauk humanistycznych w dyscyplinach: psychologia, kulturoznawstwo i socjologia oraz doktora habilitowanego w dyscyplinach psychologia i kulturoznawstwo.


Źródło: SWPS