Multimedia polepszają wyniki uczniów

Multimedia polepszają wyniki uczniów

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. sxc.hu Źródło:FreeImages.com
Warto posługiwać się multimediami w czasie lekcji - wynika z badań przeprowadzonych przez MIND Research Institute, pozarządowy instytut badawczy w Stanach Zjednoczonych. W okręgu Orange w Kalifornii korzystanie z multimediów podwoiło liczbę pozytywnych ocen ze sprawdzianów.
Jak odbywa się taka multimedialna nauka? Cały proces nauczania opiera się na ciągu "gier". Uczniowie próbują np. rozwiązać zadania matematyczne prezentowane w formie puzzli, zanim w ogóle zostaną im wyjaśnione pojęcia matematyczne i symbole. – Widzimy wyraźnie, jak wiele dobrego możemy zrobić mając do dyspozycji takie narzędzia – powiedział prezes MIND Andrew R. Coulson.
 
Badania dowodzą, że wizualizacja problemu prowadzi uczniów do lepszych wyników. Zachęcony sukcesem instytut wprowadza właśnie nowy program edukacji matematycznej, który wykorzystuje interaktywne animacje. – Wystarczy wykorzystanie elementów programu na dwóch zajęciach tygodniowo, aby osiągnąć optymalne wyniki – chwalą program jego twórcy.

edunews.pl, ps